Kanske inte svar på ursprungsfrågan, men i år så skaffade jag en hållare till min iPhone som jag kan sätta i övre fläktgallret jämte dokumenthållaren i en husbil på ducato-plattformen. Det är en magnethållare som även laddar, så det är smidigt att sätta dit och ta bort telefonen. På telefonen kör jag Apple kartor och i dokumenthållaren har jag en Garmin 780 Camper. Jag har varit lite missnöjd med Garmin, då jag inte tycker den har jättebra trafikvarning och kan ge lite konstiga rutter ibland. Så nu under sommarsemestern, där vi åkte både i Sverige och utomlands, så körde jag med båda parallellt. Om de diffade så lärde jag mig rätt snart att alltid lita på Apple kartor. Fördelen med Garmin är att den visar hastighet, gällande hastighetsgräns (oftast rätt), lite tydligare guidning genom filbyten och man kan välja att den även ska visa vad som kommer framför i rutten. Smidigt i exempelvis Tyskland när man vill veta när nästa rastplats kommer. Så de kompletterar varandra bra; dessutom har vi backkameran i Garmin via en Garmin bc40, vilket funkar förvånansvärt bra. Men som sagt, när det gäller rutten så litar jag mycket mer på telefonen än GPSen.