• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bra Mat, Dålig Mat.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Bra Mat, Dålig Mat.

Jämför du med Lid´l:s priser så förstår jag att det ekologiska alternativen blir dubbelt så dyra...

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024

det här med kaffe skall man tydligen se upp med, inte nog med att det är starkt
beroendeframkallande, nej, det gäller att välja rätt sorter också.
Vid en undersökning rörande olika kaffesorter, kommer jag ihåg att Zoegas och Gevalias var "renast" från olika rester o tillsatser. Det var ett antal månader sedan jag läste detta så därför har jag det inte i färskt minne.
Men nu var det dags igen:

"Det är mässingskomponenter i maskinerna som läcker bly. Halter på hela 150 mikrogram per liter vatten har uppmätts. IMM råder andra arbetsplatser att kontrollera blyhalten i automater. Blyhalten är främst en risk för gravida."

Och sådana koppar har man druckit åtskilligt från kaffeautomaterna, sådana som kan finnas på arbetsplatser.

mvh
Fincan

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Tur man inte dricker kaffe då :cool:...

Sorgligt men tyvärr är det så att tillverkarna hela tiden försöker att använda sig av ämnen och metoder som man egentligen inte vet om det är skadligt eller ej, dyra komponenter och ingredienser byts ut mot billiga endast i syfte att tjäna mer på sin produkt. Så länge det inte är förbjudet tycks de resonera att det är tillåtet...tills det kommer ett larm, då först säger de -ojdå, det visste vi inte att det är farligt, då får vi väl sluta med det....

Det är som sagt ett högt pris våra ättlingar kommer att få betala för att den här tidens generation endast ser till pengar...

Toppen