• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Brännare till kylskåp

F

F.d. 18317

Guest
Hejsan är det någon som vet var jag kan få tag i brännare till electrolux kylskåp, det kommer fram gas till till brännaren den tänder, sedan slocknar den direkt jag släpper knappen, då kan jag bara tänka mig att det är brännaren.............:confused:

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2025
Sv: Brännare till kylskåp

Det finns "femtielva" trådar i just detta ämne. Troligtvis behöver du bara blåsa rent eftersom det gärna faller ner små rostflagor och hålet i brännarens munstycke är så litet.
Testa det först!

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

...........sedan slocknar den direkt jag släpper knappen,.............:confused:

Då är det tändsäkringen som krånglar. Kolla att den inte har lossnat och kommit ifrån lågan och att lågan brinner normalt. Om den sitter som den skall och lågan når tändsäkringen så behöver du antagligen byta ut den.

F

F.d. 18317

Guest

Hejsan igen. det ska jag göra, om det inte är det felet var kan jag hitta brännare då vet du något bra ställe med bra priser, vore jag mycket tacksam, tänk vad bra det är när man kan få hjälp på detta sätt, jag är mycket tacksam. M.V.H. Görel;)

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det finns kanske någon närmare dig men kolla med denna.

Kundtjänst: 0771-767676

Svensk Hushållsservice AB Butik: 040-211920
Adress
Emilstorpsgatan 24
213 64 MALMÖ

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Undrar om det inte kan vara en liten spole uppe vid knappen för gasoltillförsel. Jag hade detta problem med ett kylskåp med manuell tändning. Jag höll in en röd knapp, tryckte på tändarknappen och kunde höra att brännaren tände. När jag efter en stund släppte den röda knappen slocknade lågan, även efter att hållit den röda knappen inne länge (>5 minuter). Det var en liten spole som skulle hålla gasventilen öppen som var sönder.

Toppen