• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Borgholmsfiske ??

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
:cool: Jag kollar om det finns något intresse av att åka till Borgholm på Öland för att fiska Regnbåge den 17- 19 september, helgen innan Skördefesten där?

Fisket är i Borgholm hos Borgholms Stug & Fiske där jag var och pratade med Ullrika, om det fanns plats för ett tiotal Husbilar den ovannämda helgen.

Det var inga problem utan vi pratade oss samman om ett koncept med fiske och plats för bilarna.
Priset blev: Fisket kostar 200 kr per person fredag till söndag fångad fisk kostar 75,00 kr/kg. Husbilen kostar 100 kr för fredag till söndag, men det finns ingen el men däremot wc.

Vi har även möjlighet att vara i restaurangen vid dåligt väder, dammarna är perfekta för att träna flugfiske i inga träd att sätta flugorna i.

Det är tio minuters gångväg in till Borgholm för dom som, eventuellt inte fiskar.

Gå in på www.stugofiske.se för vidare information.

Turordning gäller till platserna.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Borgholmsfiske ??

Jag kommer, ev med Ann-Christin som föredrar shopping framför fiske.

Anders
 
F

F.d. 29816

Guest
Sv: Borgholmsfiske ??

Vi kommer också gärna.
Kerstin och Christer
 

Persson

HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Laholm
HBK-Nr
3089
Medlemskap
2024
Sv: Borgholmsfiske ??

Vi skll försöka ta ledigt och komma med jag fiska Iren shoppa

Gunnar o Iren
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Borgholmsfiske ??

Vi kommer också gärna.
Kerstin och Christer

Kul, men glöm inte flugspöt Christer så vi får användning att vad vi lärde oss i Hökensås.

Kanske du skall parkera först så du får ställa dig där "tallriken" sluta söka.

Ann-Christin får kanske sällskap av Kerstin ner på "byn", A-C fiskar ju inte.

Anders
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55464

Guest
Sv: Borgholmsfiske ??

Vad för fiske är tillåtet där ? Bara flugfiske ?:confused:
 

flycn

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022
Sv: Borgholmsfiske ??

Det är klart att jag och Ing-Britt kommer. Jag har väntat på att få en rapport att någon av deltagarna i flugfiskekursen ska rapportera att de lyckats med att fånga sin första fisk på flugspö men förgäves. Jag var kanske inte så tydlig att det inte bara gäller att kasta snyggt, man ska få fisk också. För att göra det hela litet mera intressant så sätter jag upp ett pris en Sameo flugask med ett antal flugor till den som först kan visa upp en bild på flugan och fisken. Har ingen lyckats fånga en fisk på flugspö innan vi ses i Borgholm så går priset till den som först får fisk där, det enda kravet blir då att fisken ska fångas med flugspö.
Vi blir förmodligen hemma hela nästa vecka också, Ing-Britt har fått ont i ryggen och kan inte åka husbil, så har ni lust att testa vår klubbsjö så hör av er. Du Anders du får ta med dig den där storfiskarn Hasse, så vi kan visa hur riktigt fiske ska gå till, men han måste lämna plåtbitarna och masken hemma, för i våran sjö så är det bara tillåtet med riktiga grejor.

Magnus
 
Senast ändrad:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Borgholmsfiske ??

:cool: Jo om jag får följa med farbror Anders till dig Magnus? är det då möjligt att jag kan ta med mig mitt eget SAGE spö då månne?.

Inte för att jag är samma proffs som dig och Anders, men det vore roligt att få en lektion i flugfiskets underbara värld.;)
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Borgholmsfiske ??

Magnus,
jo jag planerar gärna in en dag nästa vecka och kan hämta upp Hasse. Jag vet att han har haft en lång besvärlig "måste-lista" hemmavid och skulle nog uppskatta ett avbrott med giltigt skäl.

Föreslå en dag som är lämplig för dig får vi se om det funkar.

Anders
 

flycn

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022
Sv: Borgholmsfiske ??

Vi kollar vädret innan så att det inte stormar som vid Hökensås. Jag har inget speciellt planerat måndag till torsdag bestäm ni vilken dag som passar.
Magnus
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Borgholmsfiske ??

Vi kollar vädret innan så att det inte stormar som vid Hökensås. Jag har inget speciellt planerat måndag till torsdag bestäm ni vilken dag som passar.
Magnus

Onsdag? Vädret ser bra ut just nu och svaga vindar.

Hasse! OK för dig?

Anders
 

flycn

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022
Sv: Borgholmsfiske ??

Då spikar vi onsdag. Jag skickar läget på sjön i ett privat meddelande till dig Anders
Magnus
 
Toppen