• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bordsbredd?

O

Osten

Guest
Hej!
Har påbörjat ett husbussbygge och undrar hur breda era bord är? Blir två sittgrupper på vardera sida med 8 platser totalt. Vill ha så smalt bord som möjligt men det ska fungera att äta på.

Mvh Björn
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Bordsbredd?

63 Cm
Kul med fler husbussar
Ta gärna bilder och skriv om ditt byggande
 
O

Osten

Guest
Sv: Bordsbredd?

Hur långt bör man ha mellan stolarna? Vill ha det så kompakt som möjligt så det blir mer kök bakom.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Bordsbredd?

Innan du börjar att bygga så gör en ritning.
Du kan okså markera i golvet med målartejp hur du vill bygga väggar mm. Då får du en verklig ide om hur det känns.
63? Cm är standard för en köksskiva sätt två stolar framför varandra och "känn"
Normalt är samma bred som skivan då man sänker denna och gör säng av sittgruppen.
 
O

Osten

Guest
Sv: Bordsbredd?

Tack!
Ja monterade sätena med 45cm och det blev lite trångt. Har gjort massa skisser men svårt att se hur det blir på riktigt. Blir lite testa och "gör om gör rätt". Blir inga sänkbara bord av de två sittgrupperna för behöver inte fler sängplatser. Har försökt lägga upp bilder från mobilen men det går inte.
 
O

Osten

Guest
Sv: Bordsbredd?

Tänkte nog göra bord av bänkskiva men med rundade hörn. Helst skulle jag vilja ha med en liten kant så inte allt far iväg. :msn_plate:
 
Toppen