• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bordet i garagetaket

F

F.d. 8325

Guest
Sv: Bordet i garagetaket

Detta var en bra lösning som jag hadde tänk ta efter......men kan inte komma på hur jag skall på ett smidigt sätt kroka fast den i taket.
Hur fungerar din anordning ?
mvh Stig
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Bordet i garagetaket

Hej Stig!

Förstår inte riktigt tummens kommentar.
Men så här har jag gjort..
Bordet vilar på ett T-format stöd med hållare som bordet vilar på och håller fast det i längdled, sidled och höjdled.
Den bakre delen, överdelen på T:et, är fäst i taket med två gångjärn och skruvar i ett förstärkt fäste under mittendelen mellan långbäddarna.
Den andra delen är i uppfällt läge låst med en skjutregel med ett fäste i ytterväggen men vilar på ett särskilt stöd i väggen.
De båda delarna är fästa till varandra med en genomgående bult. Detta ger viss rörlighet i sidled. Delarna har förstärkts med beslag vid bulthålen för bättre hållbarhet.
Ett utfällbart stöd håller det hela i lagom höjd för i och urlastning.
Allt i betsad furuläkt och plywood.

Roadglider
 
Senast redigerad av en moderator:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Bordet i garagetaket

Tummen - jag gjorde liknande reflektion som du, men klickar man på bilden så syns att det inte är en rem.
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Bordet i garagetaket

Hej och tack "Roadglider" för snabbt och utförligt svar.... detta var avancerat och finurligt gjort, skall fundera på detta lite. Har en helt ren garage och har inte vetat riktigt vad jag skall börja med när det gäller inredning.... så jag tänkte detta kunde vara en bra början.

mvh Stig
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Bordet i garagetaket

Hej igen Stig!

Hur man inreder sitt garage beror ju lite på utformningen av det...fria väggytor mm.
För vår del var det toppen, att få undan det i taket och utnyttja detta fria utrymme.
Har fungerat bra under våra resor i somras.

Roadglider
 
Toppen