• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

BordAtlas - studiecirkel

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: BordAtlas - studiecirkel

Hej

Måste bara säga: Vilket underbart initiativ!

Nästan synd att jag redan kan tyska.........

MvH
Karianne

H

hianders

Guest

Hur är tanken att det skall ske på distans? Mellan vissa tider? Båda dagarna?

Tacksam för besked och också om distansarna är med och betalar vilket förefaller rimligt.

fru hianders/Inger

F

F.d. 18251

Guest

Jag har inte fått svar ännu från ABF betr. Skype men återkommer direkt när jag hör något. Hur det är tänkt betr. tid för distans får vi titta på då. Betr. betalning så tar vi det också men jag tycker detsamma att en kostnad får nog också läggas där.
Jag återkommer snarast.

F

F.d. 18251

Guest

Jag har nu fått svar från ABF och det är följande:

För att denna kurs skall bli av så fordras det minst 14 deltagare. Antingen på plats, eller en kombination av på plats och distans. Om man deltager på distans så måste man ha Skype på sin dator vilket ABF har.

Kursavgiften är, vid 14 st, 300:- /deltagare och är samma om man deltager på distans. Sista anmälningsdagen är satt till 2011-02-28 och om det blir start inbetalas avgiften senast 2011-03-10. (Inbetalningsuppgifter kommer)
Blir det fler deltagare så sjunker avgiften för alla. Målkostnaden är 4200:- totalt.

Vi har tillgång till toaletter och till gemensamt kök med komplett utrustning.

Kursmålet är att ge oss hjälp att använda BordAtlas 2011 och att förstå vad som är skrivet. Dessutom att ge oss hjälp med fraser m.m. som vi som turister kan behöva.

Kursen hålls helgen v. 11 d.v.s. 19+20 Mars. Uppställning och parkering görs utanför ABF:s lokaler från kl. 19.00 på fredag 18 och hela helgen. (Kordinater lämnas senare)
ABF: huset ligger centralt och det tar 5-10 minuter att gå in till centrum om man vill på lördagkvällen.

Jag hoppas att det blir bra anslutning av intresserade.

F

F.d. 18251

Guest

Tyvärr blir det inget av med studiecirkeln då det inte går att få ihop det antal deltagare som behövs för att hålla en skälig kostnadsnivå. På tisdag 1/3 lämnar jag detta besked till ABF.
Kanske kan det bli något längre fram på året. Den som lever får se.....

Hälsn
Ronny

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Tråkigt att cirkeln inte blir av men jag ser det inte som någon större katastrof. Bordatlas filer finns för nedladdning till de flesta navigatorer och innehåller beskrivande text- och sidhänvisningar till katalogen.

Bordatlas fil till Autoroute kan köpas för några tior och visar koordinater med text och bild precis som i katalogen.

Det största problemet är kanske tyska språket för dem som inte hade språkundervisning i tyska i skolan. Men eftersom de få tyska orden man behöver lära sig är snarlika de svenska, lär man sig fort.

Toppen