• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bordatlas 2010

Hans Danderyd

FD HBK Medlem
Kommun
Danderyd
HBK-Nr
3003
Medlemskap
2021
Sv: Bordatlas 2010

Hej!

Beställde som vanligt direkt från förlaget 16 november på www.reisemobil-international.de . Lev. tid 4-6 veckor och har ännu inte fått den. Kostnad 19,90 EUR plus 5,90 EUR i frakt.
Det har alltid funkat bra så jag räknar med att ha den i brevlådan vilken dag som helst. De skickar ut en påminnelse via email varje år när det är dags att beställa.

Hälsningar
Hans

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023

Bordatlas är alldeles för inaktuell för att vara intressant. Hälften av de ställplatser som jag sökte i Tyskland var nedlagda. Jag har nu Womos koordinater i navigatorn.

Låter ju inte så bra. Hälften finns inte. Tog du i? Eller är det så? Har precis fått hem 2010.års upplgan.

Mats

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Låter ju inte så bra. Hälften finns inte. Tog du i? Eller är det så? Har precis fått hem 2010.års upplgan.Mats

Ja, tyvärr var det så på vår resa till Moseldalen i maj 2009. Ofta möttes man av en skylt som visade ett förbud för husbilar. Tydligen var det fler än vi som hittat Bordatlas nedlagda ställplatser. Det blev åtskilliga mil extra för att hitta till ett nytt ställe. Det verkar som om nya ställplatser läggs till men gamla nedlagda inte tas bort!

F

F.d. 4220

Guest

Ja, tyvärr var det så på vår resa till Moseldalen i maj 2009. Ofta möttes man av en skylt som visade ett förbud för husbilar. Tydligen var det fler än vi som hittat Bordatlas nedlagda ställplatser. Det blev åtskilliga mil extra för att hitta till ett nytt ställe. Det verkar som om nya ställplatser läggs till men gamla nedlagda inte tas bort!

Kan det ha med det mänskliga psyket att göra. Startar man upp något är man "på" och vill gärna sprida ryktet om detta. Det är ju ganska enkelt att skicka in anmälan om ny ställplats...

Men misslyckas man och är tvungen att lägga ner, så är man allmänt ledsen och glömmer att "ta ner skylten".

Lägg dessutom till att det är enkelt att anmäla nya platser på deras site, men att anmäla att den är borta, verkar inte gå lika bra.
Men som jag ser det är det lika viktigt att de får veta att platserna är nedlagda som att de är startade. Kortsiktigt så kan det se bra ut att kunna skryta om att vi har X antal ställplatser listade och inte nämna att 5-10% är nedlagda(?). Långsiktigt lär de dock förlora köpare på det.

Slutligen en fråga till dem som använt Bordatlas länge;

Hur ofta bör man "uppgradera" till senaste bok? Frågan kan, med tanke på ovanstående, tyckas naiv, men jag antar att de ändå uppdaterar uppgifterna en del. Så hur upplever ni det, håller sig boken aktuell i ett år, två eller längre?
Vi köpte vår första 2008 och frågan är om vi kan ta den med oss till Frankrike i sommar eller om vi skall inhandla senaste. Naturligtvis kompletterat med senaste gps nedladdningen (just nu är det "bara" filer till Bordatlas 2009 som är tillgängligt).

J

Jarn

Guest

Jag reser med husbilen till Tyskland minst tre gånger per år. Varje gång blir det någon ny ställplats man hamnar på. Jag har då haft stor nytta av Bordatlas. Har varit i Moseldalen flera gånger och därmed inte behövt titta så mycket i den, men sist vi var där, hösten 2008, då fanns de platser som jag sökte efter.
Att sedan vissa platser kanske inte passade pga olika önskemål, är ju en annan sak.

Har aldrig råkat ut för att någon Stellplats inte funnits när jag kommit dit. Kanske har haft tur, vad vet jag.

Jag har även Womos kordinater nedladdade i Navin, men fördelen med Bordatlas är ju att man får lite mer information om platsen avseende avstånd till restauranger, sevärdheter,priser samt utrustning på platsen.

Själv köper jag en ny Bordatlas varannat år. Tycker det räcker väl med de uppdateringarna, annars kan man ju alltid titta på deras hemsida.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50042

Guest

Beställde på adlibris.com den 7 dec.

Igår kom boken! 201:-

/Bosse

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

...visst har jag läst om någon här på forumet som sålde båda delarna för 199:- inkl frakt till medlemmar? Har för mig att det dök upp på en sån här bild som ändrar sig längst upp i forumet när man öppnar. Har dock sökt som en galning utan att hitta. Har jag inbillat mig? :confused:

Toppen