Knut
FD HBK Medlem
Har noen kontaktet insender og frågat om han kan tenke seg få det publisert i husbilsklubben?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Men Boo är inte så vanligt...Tyvärr har insändaren ett vanligt efternamn. Kan bli svårt få tag i, SDS lämnar inte ut något.
Nu har jag sovit på saken och vaknade till i morse med ett halmstrå i handen...
Antagligen menas att var och en kan gå in på sitt eget bibliotek och läsa tidningen digitalt om tjänsten erbjuds vet ej om alla bibliotek har detta.
Bäste Christer!Vad är det du greppar efter?
Det finns en lag om upphovsrätt, och den gäller alla. Även denna förening.
Om tidning/författare säger att det inte är ok att gå förbi, så är det inte ok.
Jag hänger inte med på vad du försöker åstadkomma. Tycker du att artikeln är läsvärd, säg det så kan respektive människa själv göra bedömningen om man ska försöka läsa den. På dem på ett lagligt sätt.
Även om du kan se artikeln via biblioteket så är det ju inte tillåtet att sprida den vidare.
Jag förstår att du på något sätt brinner för det ämne som avhanteras i artikeln, men det betyder inte att det är ”ok” att kringgå lagen bara för att det är ett ”fint” syfte.
Eller har jag missuppfattat något i din text?
Bäste Christer!
Jag är ytterligt trött på dessa negativa påhopp. Detta, om något, borde moderatorerna ta tag i!
Åke