F
F.d. 9344
Guest
Sv: Bompeng
Vi har ingen annan åsikt i grund bojer2. Det jag vill trycka på är att varför skall det vara ett problem i Sverige att vara konsekvent. Har man bestämt att det skall var si eller så så skall det gälla alla.
Miljözon är miljözon oavsett om bilen är inhemsk eller utländsk. Har den inte rätt miljöklass så skall den inte få köras där.
Så är det utomlands och det skall det vara i Sverige också punkt slut.
Inte har du en chans att köra in i fel zon i Berlin ex. även om du är svensk!
Hej Vingen 3
självfallet är det inte bra att bulgariska och andra bilar kör med skitig öststatsdisel. Det borde vi försöka få stopp på, men påverkas det av om bilen till höga insamlingskostnader belastas med några kronor i trängselskatt. Ska vi införa en högre taxa för sådana bilar? Är det inte bättre att vi satsar vår resurser på att göra sådant som ger effekt. Om nu vissa öststatsbilar kör på skitig disel kanske frågan är hur vi kan påverka EU så att vi får bort den?
Men min huvudpunkt handlar inte om trängselskatt i sig utan vad som måste till om vi i och genom HBK vill påverka samhällsförhållanden. Om vi som klubb anser att det är viktigt att utländska bilar betalar trängselskatt ska vi självfallet försöka påverka det. Och hur det går till försökte jag skissa mitt förra inlägg.
Lev väl
Björn
Vi har ingen annan åsikt i grund bojer2. Det jag vill trycka på är att varför skall det vara ett problem i Sverige att vara konsekvent. Har man bestämt att det skall var si eller så så skall det gälla alla.
Miljözon är miljözon oavsett om bilen är inhemsk eller utländsk. Har den inte rätt miljöklass så skall den inte få köras där.
Så är det utomlands och det skall det vara i Sverige också punkt slut.
Inte har du en chans att köra in i fel zon i Berlin ex. även om du är svensk!
Senast redigerad av en moderator: