• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Boken Ferry Food rekommenderas

H

hianders

Guest
Såg en notis i en kvällstidning om Ferry Food och beställde den genom AdLibris. Handlar om skidskytten Björn Ferry och varför han lade om kosten till LCHF. Recepten är framtagna av Cathrine Schück. Inspirerande läsning och helt underbart enkla och aptitretande recept. Jag har läst mycket om LCHF men ibland tyckt att det varit lite väl krångliga recept. Dessa var enkla att ta till sig och jag är glad om jag kommer in på den "dieten".

Rekommenderas verkligen att läsa!

fru hianders/Inger
:yes:
 
H

hianders

Guest
Sv: Boken Ferry Food rekommenderas

Beställde denna bok genom AdLibris på internet för 159 kr. I bokhandeln i Avesta gick den på extrapris på 229 kr.

Inger
 
F

F.d. 53081

Guest
Sv: Boken Ferry Food rekommenderas

Har inte köpt boken men äter själv enligt LCHF och mår verkligen bra. Fler idrottsmän borde sluta med kolhydratladdning och istället få energi från mättat fett. Då skulle dom inte heller bli sjuka så ofta.
När man åker husbil är det också väldigt enkelt att äta LCHF. Bara att steka en köttbit, fisk eller kyckling och sen skära till lite grönsaker. Skönt att slippa koka potatis, ris och pasta.
 
H

hianders

Guest
Sv: Boken Ferry Food rekommenderas

Björn Ferry har skrivit inledningsvis bl a om varför han ändrade kostvanor och det godkändes först av Wolfgang Pichler men han svängde sedan när ett par av grabbarna (Mattias Nilsson och C-J Bergman) hoppade av den s k "fettdieten" eller som den också kallas jägardieten. Det är väl det mest vanliga idag med kolhydratuppladdning annars bland idrottsmän. Som jag skrivit tidigare mycket intressant och givande läsning!

Vi har nyss ätit grillad bratwurst med coleslaw - jättegott.

Imorgon blir det lax med pesto, blomkålsmos och sockerärtor, också enl bokens recept.

Trevlig helg

fru hianders/Inger
:wub:
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Sv: Boken Ferry Food rekommenderas

Hej!

Vi har ätit enligt detta konsept i över två år, började mest för att försöka påverka insulinintaget för hustrun. Efter bara några dagar fick hon halvera doserna från nära 60 om dagen till runt 30. Hon ligger nu konstant runt 30 doser/dag. Jag själv mår mycket bättre även om jag fuskar lite ibland, svårt att hoppa över en eller två sämlor om året.
Vi har inte upplevt det svårt någon gång utan lagat många goda rätter.

Kjelle
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Boken Ferry Food rekommenderas

För egen del blir det mest "vanlig" husmanskost och jag är på väg mot min etthundraårsdag.:)

(visserligen återstår 30 år men ändå!)
 
H

hianders

Guest
Sv: Boken Ferry Food rekommenderas

Idag blir det stekt fläsk med löksås (lök och grädde) samt kokt blomkål och broccoli till. Allt enligt recept i boken!

fru hianders/Inger
 
Toppen