• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bodels lås

janne skåne

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
17152
Medlemskap
2025
Jag har ett stort problem med mitt nedre bodelslås som är brutet och inte hackar på regeln när vi stänger, vart kan man köpa nytt eller hur gör man. Se bilderIMG_1664.jpeg
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.728
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Vi har haft och har samma problem
Vi har lämnat in bilen och dom bytte den nedre låshaken , men efter ett tag blev det samma problem igen , problemet är att den svarta ” näbben” träffar fel på bygeln i karmen och slits ner
Nu får firman göra om arbetet och troligtvis justera dörren, själva bygeln i karmen går inte att justera ut något mera. Se bilder IMG_4338.pngIMG_4336.pngIMG_4335.png
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.728
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Glömde
Vi har en Adria Matrix 700 2019 Den svarta plastbiten kostade en tusenlapp men gick på garantin , men som sagt nu får dom göra om det igen.
 

janne skåne

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
17152
Medlemskap
2025
Glömde
Vi har en Adria Matrix 700 2019 Den svarta plastbiten kostade en tusenlapp men gick på garantin , men som sagt nu får dom göra om det igen.
Tack för svaret, vi har en äldre Matrix 670. Det är ju otroligt om den biten skulle kosta så mycket och sedan kommer arbetet till, men får kolla med olika bilfirmor
 
Toppen