Egentligen så borde jag inte skriva här , men kunde inte låta bli!
Att bo permanent i husbil har för min del varit en lyckträff! Och den dan jag överlämade nycklarna till hyresvärden var en dag när jag kände att en tung börda föll från mina axlar!
Jag har en Hymer 654 CL och dessutom ett täkt släp för mina prylar och cykel. Dessutom så har jag en del av mitt kök där (ugn, mikro ocg spisplatta)
Jag har alldrig planerat så in i detalj hur och var jag ska vara med min bil, men det har blivit Portugal på vintern och Sverige från maj till sista augusti och det funkar bra för mig!
Men att gå omkring och planera allt i mitt liv är inte min melodi! Jag vet av erfarenhet att detta med planer oftast inte håller tiden ut så jag föredrar att låta infall, ödet eller andra infallsvinklar styra när var och hur jag ska leva, köra och befinna mig! Och det funkar!
Så jag skulle om jag rekommenderar något säga att kolla in marknaden , skaffa en riktigt bra bil som inte är för liten! Är man två så bör det finnas möjlighet att kunna vara för sig själv en stund! Ska man åka söderut så skaffa ett bra tält till bilen då det ger en betydligt större yta att vistas i om möjligt välj en bil med kamkedja, el uppvärmd vattenberedare, välisolerad för både värme och kyla! Köksfläkt är bra! Gärna dubbelgolv! Och en stor motor!
Hur ni än gör så lycka till! Och behåll lägenheten åtminstone ett år!