Marianne & Ranko
HBK Medlem
Sv: Bo i husbil.
"Finns det hjärterum finns det stjärterum"
"Finns det hjärterum finns det stjärterum"
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Size matters.
/M
Hej och ingen dum tanke alls, en ide som skulle kunna fungera bra med det stigande intresset som finns, jag suger i mig allt om boende i husbil, har lite egna ideer om tiden när pensionen kommer, kanske en upplåtelseform liknande bostadsrätt där avgifter och kostnader ska gå till föreningen dvs ägarna utan vinstintresse men med avsättning för underhåll, drift och lite gemensamma aktiviteter, inte för stor men tillräckligt för att klara avhopp en tid innan ny medlem/medlemmar inträder, finns det fler som tänker så så kan vi ju börja "spåna" lite och bolla ideer?Har en kompis som fick loss lite kapital och som hade förträffliga planer. Han skulle köpa en stor åker av en bonde i Lidköpingstrakten och ställa till som ett vinterboende med husbilsplatser för 15-20 bilar. På varje plats skulle finnas en10 fots förrådscontainer. Mitt i alltihop skulle finnas toa och dusch mm. Det skulle också byggas en verkstad där man kunde hyra in sig om man önskade. Han hade talat både med kommun och markägare och det verkade helt OK. En ypperlig ide men synd bara att han stack till Portugal istället. Är förresten medlem i klubben och en kille med bra visioner som inte backar för sina åsikter att sätta sina planer i verket.