• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bo i husbil

Gert8

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: Bo i husbil

Hej
Nu har vi börjat planera för vi skall bo i husbil.
Tänker stycka av och sälja 2 små hus men behålla en mindre variant av boende med uppställningsplats med el.Vatten och toatömmning och soptunnor.
Har svårt att vara utan någon form av fast boende om så i enkel form.
Vi råkar ha dom förutsättningarna.
Under nästa år räknar vi med att genomföra det här.
Tror och hoppas att Charisman räcker för förutom bra boende så är den så smidig så vi kan åka och ta oss in nästan överallt.
hälsning Barbro och Gert

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Jag tackar ännu en gång er alla go vänner.
Jag har fortfarande inte blivit riktigt klar på hur man skriver sig någonstans, skatteverket var som ett stort frågetäcken när jag sa att jag skulle flytta ut i husbilen, det går väl inte sa hon, sen fick jag inga bra besked om hur jag går till väga tycker jag, hon skickade en brischyr där det inte står någonting.
Hur gör jag med adress????
Känns som man jobbar i deg mot myndigheterna.
Söker nu med ljus och lyckta efter någonstans att magasinera möbler mm, har beställt bord på en stor loppis som skall hållas i Sparbankshallen här i Varberg, hoppas bli av med en massa prylar typ 60-tals gramofoner, bandspelare, thermosar, prydnadssaker mm.
Loppisen hålls den 16/5 Välkommen:D

Ha en underbar dag.
MVH KEJO 20

BabsanoKent

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1169
Medlemskap
2025

Vill bara tala om att Kent och jag firar 10-års jubileum i år, det är 10 år sedan vi lämnade lägenhet och bosatte oss i husvagn. Vi har aldrig ångrat oss..

Vi bodde först på Vilsta camping i Eskilstuna som är en stor fyrstjärnig camping. Det var bra men ännu bättre är det här på Sundbyholms camping, som ägs av en husvagnsförening, lagom stor och som ligger precis vid Mälaren.
Vi betalar 5400 kr/år + elkostnad så det är överkomligt. Adress har vi förstås och postlåda..

Tidigare hade vi också en liten husvagn som vi åkte omkring med men den är sen ett par år tillbaka utbytt mot husbil.

Är ni i närheten så titta gärna in och se hur vi har det. Eftersom vi trivs så bra med det här livet så vill vi gärna dela med oss av våra erfarenheter. Campingen har några platser för gäster för en rimlig penning och vill man hellre vildcampa så finns det en stor parkering till stora badet som flitigt används av husvagns- och husbilsekipage under sommaren.

Jag kan också berätta att "Bonde söker fru" har sina inspelningar här, bl a har några avsnitt tagits vid vår lilla strand och brygga..

/Barbro

F

franciskus

Guest

Ni kan pröva er kyrkoförsamling,där ni nu tillhör det kan ibland gå bra att skriva sig där.Jag vet några personer som gjort detta under ett antal år.Dessutom är det bra att ha en post box för all post då jag vet att inte församlingarna vill ha detta på sitt bord.
MVH FRANCISKUS/Lisbeth

F

F.d. 5817

Guest

Då har man kommit ett steg närmare att bli en "Full Timer" Har hämtat hem Polar 620 CTX 2001. Genom att först ha åkt halva Norge runt med min syster. Mer om mina planer ser i i inlägget tidigare. :)

Går att klicka på bilden för att förstora. :wink:

Bilagor

• DSC_0071.jpg
    DSC_0071.jpg
    254,1 KB · Visningar: 31
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5817

Guest

Jag tackar ännu en gång er alla go vänner.
Jag har fortfarande inte blivit riktigt klar på hur man skriver sig någonstans, skatteverket var som ett stort frågetäcken när jag sa att jag skulle flytta ut i husbilen, det går väl inte sa hon, sen fick jag inga bra besked om hur jag går till väga tycker jag, hon skickade en brischyr där det inte står någonting.
Hur gör jag med adress????
Känns som man jobbar i deg mot myndigheterna.
Söker nu med ljus och lyckta efter någonstans att magasinera möbler mm, har beställt bord på en stor loppis som skall hållas i Sparbankshallen här i Varberg, hoppas bli av med en massa prylar typ 60-tals gramofoner, bandspelare, thermosar, prydnadssaker mm.
Loppisen hålls den 16/5 Välkommen:D

Ha en underbar dag.
MVH KEJO 20

Hur gick det förresten med loppisen Kejo20?

Herregud! Så mycket broschyrer man samlar på seg.... Får ta med en hel pappkartong till en husvagnsforum.com träff nu i helgen på Läppe.

Jo, bantar och bantar Campomobilen och min nya Campohome (husvagnen) som bäst i dessa dagar. Hjälper ju lite att lägga in saker i två fordon istället för en. :wink:

Senast redigerad av en moderator:
Toppen