Sv: Bo i husbil
Hej
Kejo20
Hej andra ochså som jag fick träffa på träffen i Karmansbo.
Som jag sa till paret
KuMaNi på samma träff. Så har även jag tänkt i dessa banor på sistånde. Sagt och gjort. Det blir en "Full Timer" av meg ochså runt den 12 juni 2009.
Tyvär så ser mina intressen och min partners intressen mer och mer olika ut ju mer tiden går. Man växer ifrån varandra helt enkelt. Fast vi är dom bästa vänner.
Det hjälper mycket nu när jag vill ta steget ut till att bli just en som bor permanent i en rullande bostad.
Fast, jag har tänkt göra det lite annorlunda...
Husbilen en Hymer Star Line 640 -98 kommer jag att ha kvar. Den har till och med dragkrok.
Sedan har jag köpt en Polar 620 CTX 2001 i tilllägg.
finn.no - Norges største markedsplass. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger.
Det för att i första hand vara på den säkra sidan. I alla fall i början...
Till husvagnen har jag tatt en helårssäsongplats på en camping nära mitt jobb. 12 000.- Norska kostade det. Ca 1000.- Nkr i månaden.
Jag kommer att flexa med att bo i husvagnen och i min husbil. Lite hipp som happ. Av och till när jag jobbar sova i husvagnen eller av och till i husbilen, som jag uteslutande kommer att friparkera med här hemma.
Poänget med det hela är att slippa betala 3-4000.- Nkr/ mån. som jag skulle behöva om jag skulle bo permanent på campingplatsen. Dessutom vet jag att jag inte har ro i kroppen att stå stilla för mycket när jag har ledigt. Det har jag ofta. Då har jag ofta många dagar ledigt mellan varven från jobbet.
På så sätt kombinerar jag det bästa (värsta?) av två värdar. Husvagnen och husbilen. Skall inte se bort ifrån att jag tar med bägge på träffar och dylikt.
På min campingplats så finns det fin tvättstuga, sanitetsrum. Även en topp-anläggning för att fylla på vatten och tömma gråvattnet för husbilar. Som säsongare så är det bara att utnytja det.
Adressen skall jag ha kvar tills vidare hos min partner. Vi får se först att bägge får det att gå runt ekonomiskt.
Ser på detta som att ta semester resten av livet.
Gud vad skönt att äntligen få ta steget ut. Detta har jag drömt om sedan jag blev vuxen. Nu är man 46, inte en dag för tidigt.
Ser förresten mycket på
www.youtube.com där jag skriver -
Full Timer - på videobiten för att få ännu mera inspiration.
Så om du kommer ihåg
Kejo20 ? Så var det jag som kom i min norskreggade Hymer då ni stod parkerade på plats i Karmansbo. Vi pratades lite vid några gånger de dagarna. I alla fall pratade jag nog med din fru om hundar tror jag?
-Visst är vi väl priviligerade att kunna göra så här!
Förresten så håller jag med om hur länge en gasolflaska räker vid vintercamping. Det brukar även hos meg räka ca 3 dagar vid friparkering. kanske bara 2,5 dag vid starkare kyla än -15.
Frågan är nu bara
när vi bildar den första
Full Timer klubben i norden.