Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Den kan inte registreras av shunten hur som det sker ju efter den (shunten).Värmeförlusten av om balanseringen sker via omfördelning mellan cellerna lär ju vara extremt liten och kan inte registreras av någon shunt
av den typ som används i de här fallen. Shuntar mellan kanske 50-500A är alldeles för oexakta?
Jovisst, men vi pratar ju om en förlust, då måste det ju också fyllas på?Den kan inte registreras av shunten hur som det sker ju efter den (shunten).
Absolut men jag vet ju inte hur mkt som försvinner och det vet ju inte shunten heller.Jovisst, men vi pratar ju om en förlust, då måste det ju också fyllas på?
Ja du har friska celler, talar bara om egen erfarenhet med mina celler, håller jag mej inom 90-95 inom arbetsområde så finns inget behov av balancerare eller BMSMina celler har just nu: 3,333, 3,333, 3,332 och 3,332 så det känns som de är ganska ok balancerad. 88,3 % SOC enligt BMS, Daly 250A och 88,7 % enligt Victron BMV 700. Känns ganska ok på alla plan.