KalleiViken
FD HBK Medlem
Kan också vara på sin plats och ta reda på hur mycket vatten som ingår i de 450 kilona. Där dribblar tillverkarna en del och räknar med 20 l i tanken i stället för full tank, för att det ska se bättre ut.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag har tagit detta på allvar såklart, bilen skall snarast vägas, firman kan också hjälpa till att väga upp den, mot givetvis viss kostnad.Min poäng är att en så alvarlig sak som att motorn saknas, kan man lätt åtgärda.
Men man kan inte åtgärda bristande lastkapacitet. (om man inte väger upp till tung bil, om möjligt)
På skalan av allvarliga brister ligger det flera gånger högre om bilen inte kan framföras lagligt.
Detta då på grund av att bilen saknar lastvikt. Detta är som framkommit i tråden tyvärr inte helt ovanligt, det är inget teoretiskt resonemang som aldrig inträffar.
Det går inte att se på registreringsbeviset hur mycket en bil väger, och därför inte heller hur mycket man kan lasta i bilen lagligt.