• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blandaren i köket läcker

ThomasElisabet

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Borås
HBK-Nr
1803
Medlemskap
2024
Hej.

Blandaren i köket läcker. Har en engreppsblandare, svängbar, som läcker lite vatten ibland även om kranen är avstängd. Uppe på diskbänken är det lätt att se men under i skåpet är inte lika lätt där jag nu ställt en hink som samlar upp.

Skulle alltså behöva byta den.

Det är väl inte krångligare än att byta en hemma i köket men har ni förslag vilken man ska välja. Elektrisk är den då det går en el-kabel dit.

Tjing
Thomas
 
F

F.d. 24447

Guest
Sv: Blandaren i köket läcker

Går bra att byta själv, men slangarna sitter fast bra även sedan du lossat på slangklammer ordentligt. Även lite trångt att komma åt vid skruvning av klammer. Tipps när du ska ta loss kranen håll fast på undersidan och ta hjälp av någon att vrida lite på hela kranen på översidan så går det sedan att skruva upp den stora muttern för hand. Elkablarna kopplas lika befint. Lycka till.
 

ThomasElisabet

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Borås
HBK-Nr
1803
Medlemskap
2024
Sv: Blandaren i köket läcker

Tack för ett bra tips linden, speciellt det med att ta bort diskhon.
Ska ta o kolla igenom som du gjort. Det var en mycket bra beskrivning med bilder o allt

Tjing
Thomas
 
Senast ändrad:
Toppen