• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

blä för Bengt i Örkelljunga

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 53194

Guest
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Som jag skriver ska vi absolut kritisera och kommentera handlare. Det kan alltid bli fel. Däremot tycker jag att din rubrik är förbaskat tråkig och försämrar både ditt utgångsläge och ditt budskap.

:-/<rister
då ber jag så mycket om ursäkt att jag inte är så vältalig och jätteglad för att min husbil är rutten.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Det borde finnas ett protokoll till? Bilen är väl fuktkollad när förra ägaren lämnade in den (inbytet)
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.900
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

då ber jag så mycket om ursäkt att jag inte är så vältalig och jätteglad för att min husbil är rutten.

wictor! Är du intresserad av råd, funderingar eller andra reaktioner från andra, eller är det här bara nån sorts terapi för dig? Din rubrik och delar av dina inlägg känns inte som brist på vältalighet..., för mig är det ren oförskämdhet! Brukar du inleda diskussioner, synpunkter eller reklammationer på samma sätt, så får du säkert problem.

:-/<rister
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

wictor! Är du intresserad av råd, funderingar eller andra reaktioner från andra, eller är det här bara nån sorts terapi för dig? Din rubrik och delar av dina inlägg känns inte som brist på vältalighet..., för mig är det ren oförskämdhet! Brukar du inleda diskussioner, synpunkter eller reklammationer på samma sätt, så får du säkert problem.

:-/<rister

Visst Krister rubriken är väl kanske inte lysande,men det som skrivs i wictors första inlägg är väl inte på något sätt oförskämt?

Att ha en bil som är köpt för ett år sedan som är upprutten är inget som jag tror wictor har som terapi.

Här på forumet hängs väl alla sorters handlare ut med jämna mellanrum.som Tedde skriver kan detta va relevant information för andra som går i handlar tankar.

Wictor du kan hoppas att du har fel och dom som här positiva erfarenheter av biö har rätt,då bör han ta sitt ansvar och åtgärda dina problem.ser fram emot att höra hur det går för dig,och lycka till.

Ha de Lars
 

Gert och Helen

HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
9489
Medlemskap
2024
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Instämmer med ovanstående, Lars.
Trådskaparen skriver ett inlägg, som beskriver hur han själv har upplevt en händelse.
Varför blir man så påhoppad om man gör ett inlägg som inte passar alla., har sett detta innan också. Det är nästan så att man skall be om ursäkt för att jag delade med mig av min upplevelse.
BiÖ är väl ett stort välskött och omtyckt företag, även kundvänligt har man läst, men de har troligtvis både sina fel och brister som alla andra.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.900
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Jag håller absolut inte med om att det handlar om påhopp på wictor. För mig är det en reaktion på rubriken. Jag menar att den olyckliga rubriken styr tråden, inte innehållet. Innehållet blir helt enkelt av mindre intresse. Att jag nämnde terapi var inte helt genomtänkt. Men på sätt och vis blir det resultatet om behovet att hänga ut handlaren är större än de konstruktiva råd och tips man kunde fått in.

:-/<rister
 
F

F.d. 3337

Guest
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Även jag tycker att rubriken är olycklig, låter oseriös.

Vad jag inte förstår är att inte Wiktor vänder sig dit han köpt bilen och pratar med dom innan han hänger ut dom på nätet.
Om dom inte tar sitt ansvar då är det rätt att klaga men om dom löser problemet skall dom ha en eloge istället.

Jag är övertygad som någon tidigare skrev att om bilen stått inomhus och torkat så går det inte att se om det varit fukt i den så där får man nog vara lite försiktig i sin kritik.

Hasse
 
F

F.d. 53194

Guest
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

wictor! Är du intresserad av råd, funderingar eller andra reaktioner från andra, eller är det här bara nån sorts terapi för dig? Din rubrik och delar av dina inlägg känns inte som brist på vältalighet..., för mig är det ren oförskämdhet! Brukar du inleda diskussioner, synpunkter eller reklammationer på samma sätt, så får du säkert problem.

:-/<rister
tycker du börjar närma dig personliga påhopp. jag vet inte din ekonomiska situation men för mig innebär detta en mindre katastrof om jag får stå för detta själv. jag kan väl säga så här att har jag rätt i en reklamation eller liknande så är jag inte kul att möta. sen får du tycka vad du vill om det för det bryr jag mig inte om.
 
F

F.d. 53194

Guest
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Även jag tycker att rubriken är olycklig, låter oseriös.

Vad jag inte förstår är att inte Wiktor vänder sig dit han köpt bilen och pratar med dom innan han hänger ut dom på nätet.
Om dom inte tar sitt ansvar då är det rätt att klaga men om dom löser problemet skall dom ha en eloge istället.

Jag är övertygad som någon tidigare skrev att om bilen stått inomhus och torkat så går det inte att se om det varit fukt i den så där får man nog vara lite försiktig i sin kritik.

Hasse
bilen har inte stått inomhus, den har stått utomhus hela förra sommaren. och jag kommer att ge dom en eloge om dom löser detta.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.900
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Hoppas det löser sig på bästa sätt wictor. Det hade varit betydligt intressantare att diskutera skadorna, den juridiska gången och dina alternativ, än rubriken. Men nu blev det så här. Lycka till!

:-/<rister
 
F

F.d. 53194

Guest
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Hoppas det löser sig på bästa sätt wictor. Det hade varit betydligt intressantare att diskutera skadorna, den juridiska gången och dina alternativ, än rubriken. Men nu blev det så här. Lycka till!

:-/<rister
jag kan erkänna att rubriken inte blev den mest lysande, men det var så jag kände då. det stora bekymret med min bil är att på BiÖ`s fukt test finns en liten markering precis där det ruttna är så dom vet att det finns ett problem där, tyvärr såg vi inte den markeringen förren nu. problemet nu är att få dom att ta sitt ansvar för detta. vi har ju konsumentköplagen som vi kanske kan hänvisa till. På 3 ställen till gick fukt mätaren i botten, men det är troligtvis inget jag kan ta dom på.
 
F

F.d. 53194

Guest
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Nu har jag läst alla inlägg med både + och - men saknar ändå det viktigaste svaret.
Nämnligen : vad sa biö när du kontaktade dom och påtalade problemet ?????????
Lycka till
MVH Gunilla
har inte hunnit ta kontakt ännu, ska ev göras under dagen.
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Jag kan inte heller förstå varför man inte pratar med Bengt först och ger honom chansen att ordna upp "misshälligheten", jag har själv pratat med honom flera gånger och även köpt bil där en gång och han är ingen svår person att ha att göra med tvärtom.
Som det är nu så kanske han blir "uthängd" helt i onödan och det kan ju även skada hans rörelse oförskyllt!

Pilot:confused:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

En får håpe Bengt ikke tar samme holdning som for en i Norge som gikk ut med klage i et forum uten kontakt med firma - svaret var du har skadet renomeet allerede, kan du rette opp det saa retter vi opp feilen paa bilen slik vi ville gjort om du kom hit forst. Dette svaret ble lagt paa forumet! Hva som siden skjedde ble det ikke skrevet mer om.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen