• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Biologisk bildgåta

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Biologisk bildgåta

Torotor

Det bränns! Ridarrsporre är dock inte ursprunglig i vår flora utan förvildad. Men denna släkting finns vild och ursprunglig i södra och mellersta Norrland (och i södra Norge), ofta upp mot 2 m hög. Det är torkade frökapslar på bilden. Mycket giftig.

Nu klarar du säkert denna artbestämning. Det är inte säkert att jag hinner lägga ut facit innan jag reser bort, men jag utgår från att du svarar rätt och du kan sedan lägga ut en egen gåta och hjälpa till med att hålla tråden vid liv till dess jag återkommer.

aake

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Ludde Kuddsson

Helt rätt naturligtvis; Nordisk stormhatt.

Nu stänger jag ner datorn och reser min väg. Tråden överlämnas med varm hand! Ta väl hand om den: Du och Kastanj ligger i tur för att lägga ut gåtor.

Jag räknar med att du gör ditt bästa för att hålla trådens verkshöjd på god nivå! Vid behov får du påminna om att tävlingsledningen har fler gåtor av bestraffningskaraktär på lager vid hemkomsten!:D

aake

F

F.d. 55334

Guest

I avvaktan på att Kastanj och Ludde Kuddsson ska lägga in sina genom träget arbete förtjänade gåtor lägger jag in en liten en, få se om någon nappar.

Agneta W

Däggdjur

mia på en stolpe_edited.JPG

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hoppar över min bild, hinner inte med det just nu, men några gissningar kan jag klämma in, Agneta W jag gissar på en vit kanin

F

F.d. 55334

Guest

Hej och hå,
Susanne och Annette och alla andra
Inte pudel, som sagt, och inte vit kanin. Men vit var rätt, dock inte friserad.

Agneta W

F

F.d. 55334

Guest

Mjaa, inte riktigt förstås,

Agneta W

Lägger in en mer avslöjande bild.
Visa bilaga 12657

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55288

Guest

Ser ut som en katt uppflygen på en stolpe.
Leena

F

F.d. 55334

Guest

Jomenvisst Leena,
den flygande katten Mia som klättrar uppför vad som helst när som helst och allra helst när Busen inte kan hänga med
Agneta W
mia på en stolpe.JPG

F

F.d. 55288

Guest

Hej.
Sitter vid fel dator o har inte tillgång till några bilder. Lägg ut en till du.
Ha det
Leena

F

F.d. 55334

Guest

OK gör det
Agneta W
det här är så vitt jag vet en trädgårdsväxt, finns i Sverige även om inte bilden är tagen i Sverige
Rom april 2007 011_edited.jpg

F

F.d. 55334

Guest

Dra mig på en liten vagn,
Yvonne & Frank,
var det så lätt!
Ja. i
Giardino di Ninfa

Rom april 2007 011.jpg

F

F.d. 55334

Guest

Goder afton eller god morgon,
eftersom ingen ännu (Kastanj och Y&F var är ni?) hoppat in lägger jag in en till
Agneta W
Vild svensk växt, finns i vår östgötska hage
100_0453_edited.JPG

men trots att jag inte längre tillhör den lönearbetande delen av befolkningen- TACK OCH LOV - ska jag knoppa in strax och återkommer inte förrän efter kl 19 imorgon av ekonomiska skäl - TACK TELIA.
fast nu glömde jag att det är fredag igår och lördag idag och då går jag in när jag vaknar - vardagar kl 19-07, lördag/söndag/helger hela dygnet - .

F

F.d. 55334

Guest

Hej,
nej
inte timotej
Agneta W

det är blomman jag är ute efter

Om man ska följa aakes recept skulle någon gissa på den stora familjen innan man lägger ut en bättre bild men jag ska försöka förbättra bilden så den inte är så suddig.

Toppen