Sv: Biltåg genom bl a Tyskland på nytt
Vanligaste problemen är att det är sol när man lastar och att man glömt en ruta lite öppen. Detta brukar personalen kolla upp, men.... Dock är risken för gnistbildning inget som någonsin nämnts, rimligen tar loket hand om alla höga potentialer. Inget för husbilar som sagt, men vi har ofta åkt med personbilen. Mycket smidigt om än aningen dyrt. Framför all var det bra när vi hade mycket att göra på jobbet och ville fokusera på målet och inte resan. DB hade mycket bra sov/liggvagnar och man kan väl misstänka att detta bolaget tagit över vagnarna. Sist fick vi en liten flaska rött vin var. Kan man inte sova på tåg är det kass, men jag sover överallt

. Jobbigast var att köra ombord på Altona/Hamburg. Mitt på stationen i sen rusningstid skall man köra bland folk som står och tittar, uppöver krönet på en brant vagn till andra våningen, sedan klättra ner på sidan av tåget. Strömlinan är fysiskt bortflyttad för att omöjliggöra elolyckor med resenärer som går på andra våningen. Mycket bra om man har hund med sig (bortsett från att den måste hålla sig i 10 timmar vilket de flesta hundar klarar).