• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LiFePO4 "Billigt" LiFPO4

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
6000 kr, inbyggd BMS men inget BT. Kan parallellkopplas. Dock ej lämplig till invertera (max 80 A kontinuerligt).
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
676
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Den är ju så billig att en kan köpa två stycken och parallellkoppla dem för att köra t.ex. en 2kVA inverter. Saknaden av BT är ju av rent kostnadsskäl. Kineserna vill inte betala royalties...
En shunt med BT löser det mesta som en vill ha uppsikt över.
 

Sten Rowa

HBK Medlem
Inlägg
151
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
30766
Medlemskap
2024

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.259
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Intressant! Hur stor BMS är det? 150A??
Här är data på batteriet.
 

Per&Laila

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
622
Medlemskap
2024
Jag har ett sen några månader tillbaka, köpt på amazon. Det är med BT och 7 Amp. laddare.
En BMS 100 har testat mot en inverter på 1000watt inga problem hittills. Belastat med värmefläkt.
Laddaren har en fläkt som låter lite.
 

PösslRyder

HBK Medlem
Inlägg
138
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
36050
Medlemskap
2024
Kanske en blåbärsfråga, men går dessa batterier att ansluta till det kvarvarande el-blocket på bilen? Frågar bara för att mitt ombord-batteri är nu 5 år gammal och det är bara en tidsfråga när det går så småningom sönder.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Vad är det som är så dåligt med det testade batteriet? Tyckte testaren gav ett rätt så positivt omdöme och tyckte det var värt pengarna. Eller tolkade jag honom fel?

Frågar för att öka min kunskap och inte för att racka ner på vad någon skrivit!
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.882
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Nu är det så att man får för vad man betalar för, det finns i princip inga "fynd" när det gäller drop-in LFP, marknaden översvämmas med lågkvalitativa lågprisbyggen från Kina. Visst kan man använda de till nån fjällkoja för lyse m.m. men jag skulle definitivt inte använda ett "budgetbygge" från Kina i min husbil.
Man behöver inte lägga på så värst mycket mer pengar för att få ett batteri av högre kvalitet som är säkert samt levererar det som utlovas.

Ni som vill fördjupa er i "budgetbyggen" så rekommenderar jag Will Prowse You Tube kanal, det finns ingen som slaktat så många "budgetbatterier" som han, börja med t.ex denna video
då förstår man hur man inte ska bygga ett hållbart och säkert batteri som levererar i minst 10år.
Men som sagts tidigare ser priset för bra ut mot reklamen så finns det en anledning.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.259
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Här är ett drop-in batteri av hög kvalitet.
Det finns att köpa online i Europa.


 
Toppen