Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vi har en höjd på 2,73 och kör ALLTID genom den manuella, men betalar med Brobizz transpondern. Vi räcker den genom rutan till personalen bakom...
Egentligen jag borde sågat ner TV antenn 3 cm, då hade allt stämt, men det fungera manuellt ändå.
.......................
Kommer reg-skylt/avläsningen bli verklighet och ta över, så behövs väl inga bizzar längre, eller? Öresundsbron inför denna möjlighet nu och då räcker det väl med ett giltigt avtal? Bizzen blir ju därmed ganska överflödig...
Du behöver förmodligen inte brobizz efter april - 2018
Eftersom det kan införas registreringsskylt scanning.
Om du är medlem i Club Storebælt Fritid (gratis) ska du vara registrerad och få rabatt.
Förhoppningsvis efter registreringsbevis kommer bilar som väger mindre än 3500 kg men längre än 6 meter att minska prisen betydligt.
Så köp inte brobizz före denna nya technoligi - så betaler du inte brobizzen depositum 200,-.
Jag antar att det också kommer att gälla för Öresund.
https://www.storebaelt.dk/oplevdanmark/artikler/nytaar-det-billigere-koere-storebaelt
https://ing.dk/artikel/snart-kan-din-nummerplade-faa-dig-storebaelt-209275
Trassligt värre ... är åtminstone min personliga åsikt.
Kikade lite på deras hemsida och kan inte finna att det finns möjlighet att enbart registrera min Öresundsbizz i deras avtal.
Däremot kan jag teckna avtal med Stora Bält och få en Bizz i samband med detta.
Tolkar det som att man kommer behöva dubbla bizzar vid färd över Öresundsbron / Stora Bält, om man vill utnyttja full rabatt.
Utveckling och samarbete för trafiken inom EU?
En annan idiotisk grej, varför måste man som husbilist > 2,7 m köra i den manuella filen och lämna över reg bevis / bizz för registrering? Samtidigt dundrar > 4 m höga långtradare genom Bizz-filen utan att stanna.
Okej, under 3,5 ton är billigare, men detta finns ju reg. på mina fordonsuppgifter hos min avtalspart för bizzen.
Kommer reg-skylt/avläsningen bli verklighet och ta över, så behövs väl inga bizzar längre, eller? Öresundsbron inför denna möjlighet nu och då räcker det väl med ett giltigt avtal? Bizzen blir ju därmed ganska överflödig...
Har husbil som är minst 2.85 hög och väger över 3.500 kg. och har ALLTID åkt i Brobizz filerna i bägge riktningarna och på både Öresundsbron och Stora bält bron i alla år och har inte haft några som helst bekymmer , jättesmidigt , ett pip och sen är det bara att gasa på, förstår inte problemet ??