• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Billig mat - djurplågeri

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Billig mat - djurplågeri

Det finns inget negativt i vad jag skrev, bara en önskan att återgå till ämnet som är mycket intressant. Är det möjligen tråden En negativ ton i klubben som fått dej så lyhörd & snarstucken?

Bennie

Jag. skrev en fråga till BS då går du in och skriver Varför inte återgå till ämnet? Tycker du det är OK?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nu är dom igång igen, sicka gubbar
möjligen har de tagit några nubbar
ämnet risker att totalt försvinna
ingen ger sig, båda vill vinna

Så övergår långsamt resonerandets vackra dans
i gruffandets och självhävdelsens gråa dekadans

Vem vinner på detta?

PS. Förlåt - kunde inte låta bli. :D

Nu är det fotboll!

Senast ändrad:
F

F.d. 29954

Guest

Jag menar att jag höll mig till ämnet, förrutom den sista meningen om HB.

Det är enligt mitt sätt att se på det viset att om man inte har någon kostnadskontroll så blir bondens varor hur dyra som helst. De försöker "spara" på det sättet som experterna råder dem, och det innebär rationalisering på djurens bekostnad, dvs. deras livskvalite. Jag är lite förvånad om inte detta är kristallklart för de flesta. Sedan menar många av mina bekanta att jag är något extrem i mitt kostnadsjakt, men det är jag inte. Visst ur svensk vinkel, men nu skall ni få höra åsikter från Indien.
Jag hade här på gården en kille från Indien som studerar här i Sverige - det är billigt och hög status - och han menade att det är otroligt slöseri att ha 15000 kvm gräsmatta till ingen nytta som jag har. I Indien skulle man odla en massa saker på den ytan och den skulle livnära en familj utan vidare. Väldigt intressant. Han höll en tre timmars föreläsning hur jag kunde göra med hänsyn till klimatet osv. Man blir imponerad....

Toppen