Sv: Billig husbil?
Hej alla!
Jag har anmält mig som medlem idag. Jag är inte medlem än men kan skriva. Min fråga är till de som kan tipsa om det jag skrev i rubriken. Jag och min man vill köpa en husbil. Jag är uppvuxen i en familj med husvagn. Jag har bara positiva minnen från semestrar med familjen i husvagn. Campinglivet vill jag föra vidare i min familj men en husbil är det vi vill ha. Hur hittar man en bra men billig bil? Finns det några billiga? Var letar jag smartast? Blocket? (där kollar jag) Andra siter? Oj vad många frågor det blev.
Hej igen!
Några saker som jag också tycker man ska tänka på är:
Har bilen stor eller liten kyl-frys? (Vi har stor kyl med sep.frysdel ovanpå och gillar det)
Är det plats nog att passera köksdelen när någon lagar mat där? (Vi föredrar vinkelkök).
Finns det elpatron för värmen eller är det bara gasolen som får alstra värmen. Vi var på väg att köpa en tysk-importerad, men backade ur när vi såg att den bara hade gas-värme. Vi hittade sedan en likadan svensksåld bil och då hade den även el-patron. Skönt att slippa använda dyr gas om man står på en camping och har tillgång till el.
Vill ni ha vattenburen värme (ofta dyrare) eller luft-värme som ju är det vanligaste.
Air-bag, finns det en eller två? Det är ju bra om även passageraren är skyddad.
Går det att duscha utan att hela golvet på toan blir sjöblött. Separat dusch är att föredra. Det underlättar om någon annan vill använda toadelen strax efter att någon duschat.
Lycka nu till med husbilsletandet.
God Jul o.s.v.
Alf