• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Billig drönare

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Då har jag fått hem drönaren och provkört. Inte lätt det där. Frun förslog att jag skulle ha hundens flexikoppel på den så den inte for in i väggar och möbler. Får väl hoppas på en vindstilla dag så man kan vara ute och träna.
Återkommer när jag har tränat mer eller slängt den för jag har gett upp.

Glad Påsk till er alla!
 
F

F.d. 55989

Guest
Den med postnords avgifter och moms så är du uppe i en tello :)
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Önskar mig en drönare i födelsedagspresent. Fyller bara 80 så leklusten finns kvar. Får själv välja vilken jag vill ha men känner inte för att önska en som kostar över 4.000:-.

Vill ha: Riktig sändare med skärm. Ingen app-styrning. GPS och komma hem själv. Flygtid och räckvidd har mindre betydelse. Har haft flygcert och modellflugit och godtar att jag måste jobba lite med manövreringen. Behöver inte vara fullrobot.

Hamnar jag över 4.000 med dessa krav? Tackar för tips som vanligt.
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
457
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Önskar mig en drönare i födelsedagspresent. Fyller bara 80 så leklusten finns kvar. Får själv välja vilken jag vill ha men känner inte för att önska en som kostar över 4.000:-.

Vill ha: Riktig sändare med skärm. Ingen app-styrning. GPS och komma hem själv. Flygtid och räckvidd har mindre betydelse. Har haft flygcert och modellflugit och godtar att jag måste jobba lite med manövreringen. Behöver inte vara fullrobot.

Hamnar jag över 4.000 med dessa krav? Tackar för tips som vanligt.
Kanske en sån här?
Drönare, Hubsan H501S X4 FPV - HobbyEquipment®
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Nu har min billiga drönare fått fnatt. När man startar den går de främre propellrarna åt fel håll så när man ska lyfta så gör den en flip framåt bara....
Det började när jag hade plockat isär armarna och rensat propelleraxlarna från katthår.
Man får väl vad man betalar för..... :spinny:
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
457
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Nu har min billiga drönare fått fnatt. När man startar den går de främre propellrarna åt fel håll så när man ska lyfta så gör den en flip framåt bara....
Det började när jag hade plockat isär armarna och rensat propelleraxlarna från katthår.
Man får väl vad man betalar för..... :spinny:
Har du monterat tillbaka alla delar på rätt plats (vet inte om det går göra fel eller inte)?
Plocka bort batteriet (går det?) och plocka isär och sätt ihop armarna igen.
Borde inte vara ett permanent fel kan man tycka.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Har gjort allt detta...
Har plockat isär en arm och kollat om det går att sätta ihop fel och vad jag kan se så går inte det. Motorerna på de främre armarna roterar på fel håll, hur de nu helt plötsligt kan göra det.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Har gjort allt detta...
Har plockat isär en arm och kollat om det går att sätta ihop fel och vad jag kan se så går inte det. Motorerna på de främre armarna roterar på fel håll, hur de nu helt plötsligt kan göra det.

Tittade på din bild av drönaren och där ser det ut som propellrarna är vinklade för att snurra åt olika håll, du har inte placerat dom på fel motor? Eller vänt dom uppochner?
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.686
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Förmodar att du har kalibrerat den också, men konstigt att motorerna går åt fel håll! Då är det troligen nåt annat. Finns några filmer på tuben om problem med den.
Tänk vad katta kan ställa till det!
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Här finns ju mycket kunskap i detta forum så någon kanske har en lösning på nästa problem, nu drar den direkt till höger när den lyfter. Jag har försökt att justera detta i appen som man styr med men jag tycker inget hjälper.
 
Toppen