• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bilkamera-lagligt eller inte

R

Rolfevert

Guest
Sv: Bilkamera-lagligt eller inte

Så vitt jag förstått så övervakningskameror på allmän plats tillståndspliktiga medan det är lagligt att ha övervakningskameror som filmar/tar bilder inomhus i bostad etc.
om det skulle vara förbjudet med kamera på instrumentbrädan då vågar man väl inte placera en smartphone eller en ipad där?
Rolf

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Bilkamera-lagligt eller inte

Det er på snakk at det vil bli standard med kamera som tar opp trafikkbildet bassert på nye lovkrav i USA.

Dette minner meg om første bil med blokkeringsfrie bremser som kom til Norge - den ble ikke godkjent av norske myndigheter og vi måtte eksportere den tilbake til USA (bilen var spesialbestillt til kong Olav). På samme retursending hadde fattern med en husbil som vi aldri fikk fortollet til Norge - den var bestillt for familiens bruk.

Toppen