Har precis köpt en Rapido 9000 2016 av en bilfirma. Enl. annonsen var det vattenburen golvvärme i bilen. När vi tittade på bilen såg vi att det fanns el-golvvärme också. Precis som vår tidigare LMC-bil. Vid vår sista titt på bilen så meddelar säljaren att den elektriska golvvärmen var urkopplad pga något fel. Gjorde mig inte så mycket då det fanns vattenburen golvvärme.
Vid hemkomst konstaterades att det hade blivit överhettning med brännmärke i golvet som doldes av en mindre dörrmatta. Säljaren nämnde inget om brännmärket i golvet.
Sen konstaterades att någon vattenburen golvvärme fanns inte heller.
Inget går att åtgärda i efterhand med garanti att det håller så endast ett avdrag på priset är aktuellt. Enl. Konsumentverket så kan man begära skillnaden mellan fullt fungerande golvvärme och som bilen är nu t.ex vid ett inbyte.
Men hur mycket kan värdeminskningen vara?
Vid hemkomst konstaterades att det hade blivit överhettning med brännmärke i golvet som doldes av en mindre dörrmatta. Säljaren nämnde inget om brännmärket i golvet.
Sen konstaterades att någon vattenburen golvvärme fanns inte heller.
Inget går att åtgärda i efterhand med garanti att det håller så endast ett avdrag på priset är aktuellt. Enl. Konsumentverket så kan man begära skillnaden mellan fullt fungerande golvvärme och som bilen är nu t.ex vid ett inbyte.
Men hur mycket kan värdeminskningen vara?