Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Inget vidare engagemang i dessa biologiska bildgåtor. Och Ludde/Annette tappade kanske lusten när jag bad henne vänta någon timme innan hon lägger ut svar för att ge övriga någon liten chans att vara med? Annette får väl som medlem i den exklusiva föreningen Naturfotograferna betraktas åtminstone som halvproffs.
Jag har många färska gåtor på lager. Hör av er om ni vill se fler!
aake
Gåta 19. Fågel från Nyvik. Tre nivåer, 3, 2 och 1 poäng. Art?
Det är oftast svårt på 3p-nivån, men ärofullt om man tar den!
Visa bilaga 109044
aake
Gåta 22. Fågelunge hemifrån tomten vid Indalsälven. Tre nivåer. På nästa nivå får man se en föräldrafågel, men någon vill kanske chansa redan nu? Art?
Visa bilaga 109061
aake
Tycker mig se nåt gult och tänker då på den svarta Ängstrollsländan!?Gåta 20. Trollslända från centrala Jämtland på försommaren. Tre nivåer. Här först på 3p-nivån. Art?
Visa bilaga 109060
aake
Svarta bandet över ögat får mig att tänka på en Drillsnäppa!
//Kjell
Tycker mig se nåt gult och tänker då på den svarta Ängstrollsländan!?
//Kjel
Lägger ut två fåglar till.
Här gåta 23. Fågel från Jämtland. Tre nivåer, men inte helt lätt förrän på facit. Art?
Visa bilaga 109066
aake