• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bilder från i-pad

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Hur får jag med bilder, som jag tagit med iPad, i mina inlägg?
Kommer inte upp om jag klickar på gemet, ej heller någon bläddraknapp??

Hallemyran
:msn_question:
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Bilder från i-pad

Hej

Det fungerar inte som på en dator!! Bästa som vi kommit på är att ladda hem dropbox till iPhone dator och iPad

Du kan sedan i dropbox kopiera en länk som du sedan klistrar in här
Jag laddar nu upp denna bild nedan via min iPhone och Dropbox.

Klicka på den lilla iconen för att klistra in en bild ovan rutan där du skriver in texten. Klistra sedan in länken i rutan som poppar upp


X1Cm3r51
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bilder från i-pad

En annan lösning är att mellanlagra bilder på en bildblogg endast för ändamålet. Mejla bilden till bloggen och kopiera den därifrån till HBK.

Alla mina bilder, främst skärmdumpar, som publiceras här på forumet går denna vägen. En fördel är att man kan variera storleken på bilderna vid överföringen.
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: Bilder från i-pad

Tack!

Finns tydligen många lösningar.
Har ingen bildblogg, men får kanske fixa en sådan!
Har du tips på var??
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Bilder från i-pad

Fördelen med dropbox för vår del är att man kan ladda upp alla sina bilder via datorn eller en och en via iphone/ipad ...Jag och Runar har samma dropboxkonto och kan därför komma åt bilderna båda två. Man kan också "dela med sig" hela mappar till andra om man tex vill visa något särskillt.

Jag har också en blogg där jag laddar upp vissa bilder men det känns lite mer komplicerat än att bara med två knapptyck ha en länk. :msn_wink:

Sitter vid datorn nu men skall ladda upp bild från telefonen sedan..hur det ser ut i telefonen. :)
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: Bilder från i-pad

:bock:

Toppen!
Fösökte med dropbox, men kom inte riktigt fram till hur jag från dropbox får in den i mina inlägg? Verkar ju enklare att högerklicka från en dator, men på ipad finns ju ingen högerklick. Har försökt hålla nere över fotomappen där det då kommer upp en del olika alternativ, men ingen där jag kan kopiera länken??

Hallemyran
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bilder från i-pad

Nej, det går betydligt fortare att använda mellanlagring på en blogg skapad för ändamålet. Enda fördröjningen jämfört med en vanlig dator är att man får mejla bilderna som tar några sekunder.

Dropbox nackdel är också att den har begränsat utrymme.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Bilder från i-pad

Bra man har en android, der kan overføre direkt fra mobilen ;) utan strull med cloud och diverse :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bilder från i-pad

Bra man har en android, der kan overføre direkt fra mobilen ;) utan strull med cloud och diverse :)

Jag har försökt med Android men det funkar överhuvud taget inte för mig!

Kanske du lyckas bättre Carnival, det skulle vara intressant att veta hur du bär dig åt.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Bilder från i-pad

Jag har dropbox sedan länge och tycker det är ett kanonprogram när man som jag använder flera olika datorer Ihone och numera även IPad.

Men jag har försökt att göra som Runar & Lovisa skrev, men hur jag än försöker med att kopiera länk, eller att kopiera bilden från Dropboxen, vill den inte dyka upp här i ett inlägg, någonstans gör jag fel, men var?

//Tommy
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Bilder från i-pad

Jag har försökt med Android men det funkar överhuvud taget inte för mig!

Kanske du lyckas bättre Carnival, det skulle vara intressant att veta hur du bär dig åt.

Upploader bare ifrån galleri ;)
SC20120129-160516.jpg

Om det er efter jeg downloadede appen AndExplorer, kanske men har inta problemer med uppload direkte från Samsung Galaxy S2 :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bilder från i-pad

Tyvärr Carnival, det funkar inte på någon av mina Androidlurar. Jag kommer till välj fil sedan händer inget. Möjligtvis funkar det att välja fil från URL på samma sätt som iPhone/iPad.
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: Bilder från i-pad

Testar dropbox
5Gmrj5rr

Hur får man in bilden istället för länken?
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bilder från i-pad

Testa med att mejla bilden till bloggen, kopiera och klistra in den här med iPaden. Då kan du också bestämma storlek!
 
Toppen