• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bild-associationslek

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Bild-associationslek

Off Topic
Jappe, jag är lite nyfiken på vilken association som kopplar "julbordsbilden" ovan till din bild från någon äldre stadsmiljö? Krog med julbord eller vad?:confused:

Lite dunkelt associerat kanske men bilden föreställer Järntorget i Göteborg och till jul brukar jag ta mig ett järn. I år hittade jag en gammal Linje Aqvavit som var vansinnigt god! Den var både sjörullad och lagrad, inte rörd på länge och naturligtvis inte kyld!

Jappe
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Bild-associationslek

......... I år hittade jag en gammal Linje Aqvavit som var vansinnigt god! Den var både sjörullad och lagrad, inte rörd på länge och naturligtvis inte kyld!

Jappe

Fortfarande förvirrad, fast på en högre nivå......:twitcy:
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Bild-associationslek

Fortfarande förvirrad, fast på en högre nivå......:twitcy:

I och med detta inlägg bryter jag själv mot vad denna tråd ska vara. Det är en bildassociationslek och inget annat. Är det ngn association man inte förstår så får man leva med det och vänta till dess det kommer ngt som man själv kan
associera till. Så det så. Sen får man vara förvirrad på vilken nivå som helst.

:msn_photo::msn_photo::msn_photo::msn_photo::msn_photo::msn_photo:
 
Toppen