F
F.d. 55374
Guest
När vi är ute och kör i terrängen då passar vi på att tömma gråvattnet. Herregud markbrunnar var finns dom i vår vackra natur.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Du glömde att berätta vad ni fick betala för detta.
Det är viktigt att komma ihåg att på franska ställplatser är det olagligt att göra annat än parkera. Du får inte ta ut en stol, veva ut markisen, ta ut grillen etc. En del gör det ändå, men man skall vara medveten om att det är olagligt. Man kan därför inte jämföra med ställplatser i Tyskland eller Sverige som många gånger tillåter detta.
Under vår resa i Frankrike i juni stötte vi på en kedja av ställplatsen som heter Camping car park. Dessa är helautomatiserade och när man kommer dit första gången får man fylla i uppgifter om namn e-post mm och sedan laddar man med kontanter från ett betal eller kreditkort maskinen spottar ut ett plastkort som man därefter använder när man komner till någon av de andra ställplatsen i kedjan. Då används plastkortet vid in- och utpassering
Går att ladda med pengar direkt från mobilen smidigt
Jag har varit olaglig i 10 år, har aldrig hört talas om förbud, däremot står du så tätt på vissa ställen att det går inte ta ut markis, bord och stolar.
Från vilken källa hämtar du att det är olagligt, kastar man ur sig något sådant får man komma med källhänvisning.
Jag har varit olaglig i 10 år, har aldrig hört talas om förbud, däremot står du så tätt på vissa ställen att det går inte ta ut markis, bord och stolar.
Från vilken källa hämtar du att det är olagligt, kastar man ur sig något sådant får man komma med källhänvisning.
Jag vet inte varför just jag skall behöva källhänvisning när det påstås allt möjligt hej vilt på detta forum utan att någon säger nåt om det. Jag läste det i en bok om franska ställplatser. Anledningen skulle vara att för att ställplatser skulle få anläggas fick de inte konkurrera med campingar, och därför är de att betrakta som parkeringar. Är på resande fot och har inte boken med mig.
Men Lasse både sidan jag o du länkar till är ju franska turistministeriets Duger inte det ? Camping i Frankrike: Allt du behöver veta!