• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Besviken campinggäst

Aelbert

HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
1911
Medlemskap
2024
Sambons barnbarn ska delta i en fotbollscup i Umeå i slutet av Juli. Tänkte skulle vara trevligt att närvara och bo i husbilen, då fotbollsbanorna är strax utanför campingen. Började med att försöka boka över nätet, men det var helt hopplöst. Då vi var till Umeå sist, besökte vi receptionen och fick till svars att man var tvungen hyra minst tre dygn. Vi köpte detta och när bokningsbekräftelsen kom var dygnskostnaden det dubbla än ordinarie pris. Vid samtal med campingen, svarade de, att var det helt ok, att vid hög beläggning göra så. Vi tackade för oss, då vi inte var nöjda med att betala nästan tvåtusen, då vi alltid bara använder husbilens toa o dusch.
 

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Sambons barnbarn ska delta i en fotbollscup i Umeå i slutet av Juli. Tänkte skulle vara trevligt att närvara och bo i husbilen, då fotbollsbanorna är strax utanför campingen. Började med att försöka boka över nätet, men det var helt hopplöst. Då vi var till Umeå sist, besökte vi receptionen och fick till svars att man var tvungen hyra minst tre dygn. Vi köpte detta och när bokningsbekräftelsen kom var dygnskostnaden det dubbla än ordinarie pris. Vid samtal med campingen, svarade de, att var det helt ok, att vid hög beläggning göra så. Vi tackade för oss, då vi inte var nöjda med att betala nästan tvåtusen, då vi alltid bara använder husbilens toa o dusch.
Typiskt Umeå. Och kommer du med privatbil till fotbollcuper gör parkeringsvakterna allt för att sätta böteslappar på din bil. Häggen
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.805
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Denna form av "flexibel prissättning" kan man se på många platser i Sverige, och i olika sammanhang – fotbollscuper, midsommar, O-ringen.

Många campingar har ju dessutom för-, hög- och eftersäsongspriser.

Tillgång och efterfrågan...

Pålle
Joo så är det.

Tack o lov för valfriheten och att man har alla bekvämligheter i husbilen redan.

Jag lägger pengarna på restauranger istället för campingar.
 
Senast ändrad:

Aelbert

HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
1911
Medlemskap
2024
Joo så är det.

Tack o lov för valfriheten och att man har alla bekvämligheter i husbilen redan.

Jag lägger pengarna på restauranger istället för campingar.
Håller helt med dig, sällan vi tar in på en camping, det går bo på andra ställen. Men den här gången hade vi tänkt annorlunda, pga. av barnbarnets fotbollsturnering.
 
Toppen