Sv: Bestigning av Teide på tisdag!
SUCK....äntligen funkade det, reseberättelsen ligger nu
här.
Det har krånglat med storleken på filen, men till sist kom jag på hur jag skulle göra, det gick att kompimera bilderna redan i wordfilen, sen hittade jag vart i PDF 995 som jag skulle gå in o ändra storlek på PDF filen.
Denna dag har varit krånglig sen i morse, känns som det varit fredag den 13:e, som sagt redan i morse började ju strulet med den här reseberättelsen, försökte fixa filen på jobbdatorn utan resultat, sen skulle jag ut på ett jobb och mäta in en tryckborrad vattenledning, då lade min GPS av, jag tappade korrektionssignalen helt, sen borrade konsulten sönder en VA-servis (inte mitt fel dock), många fastigheter blev utan vatten,lite bråttom för jouren att stänga av, då vatten kan tryckas ut mot närliggande fastighet under tjälen...till slut fick dom stängt av vattnet...
Jag fick fortfarande inte min GPS att funka, ringde till supporten o får reda på att Telia har ett fel med datatrafiken (GPRS), jag får tillkalla en annan kollega med annan utrustning med följd att jag vid det här laget har missat min lunch, har ett tidsbokat mätuppdrag på eftermiddagen. Kör in till arbetsavdelningen o ska hämta mer utrustning+ personal, bråttom som sjutton, kollegan råkar dra igen luckan på bilen när jag står kvar, så jag får ett rejält jack rakt över näsan, gjorde j-----t ont, han får köra till nästa ställe som vi nu är rejält försenade till, jag sitter bredvid i två mil med värsta näsblodet, när vi kommer fram ser det ut som franska revolutionen i bilen, såklart strular även detta jobb, en timmes beräknat jobb blev tre timmar istället, men,
lite tur var det denna dag ändå, för när vi äntligen kom tillbaka till arbetsavdelningen igen, så hade en entreprenör köpt semlor o ställt i kylen...
och så fick jag ju till sist äntligen ordnat reseberättelsen till HUSBILSKLUBBEN nu ikväll!
I morgon är det nog en bättre dag!
/Annette