Kan andra läsa detta?Vet inte vad ni besiktar, men jag använder möjligheten till att använda våran rabatt.
Opus Bilprovning AB
10% rabatt.
Läs mer här (endast för medlemmar)
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Kan andra läsa detta?Vet inte vad ni besiktar, men jag använder möjligheten till att använda våran rabatt.
Opus Bilprovning AB
10% rabatt.
Läs mer här (endast för medlemmar)
Kul att höra, Jag vet kan googla, m. vad är priset?'Besiktiga Klippan. Där finns många lediga tider.
... //Micke
GOOGLA så får du fram prisetKul att höra, Jag vet kan googla, m. vad är priset?'
Det är lite olika med att vilja bestämma långt i förväg, i alla fall nu för tiden. P.g.av både nöje och allvar så vill jag för min del helst inte beställa tid längre bort än kanske en vecka framåt. Däremot så kan man ju då i stället försöka ha marginal innan körförbud inträder när man börjar.
M.v.h. JANKRO.
Det där med besiktning varje år efter kanske inte ens 500 mils körning känns ju väldigt onödigt. Borde på husbilar vara åtminstonde varannat som det är med husvagn!
Japp, besiktigar i oktober och tänker hålla mig till det. Det är, av någon konstig anledning, 12 månaders intervall på vår bil.Besiktar man "för tidigt" så kommer över tid dagen för körförbud att flytta sig så den infaller tidigare nästa gång.
Jag vill alltid besikta mina fordon typ det sista jag gör innan vintervilan, för att på våren inte behöva leta bes.tider då många kommer på att de måste besikta sina "säsongsfordon".
Det tog några år för mej att förskjuta tiden till hösten istället för på våren, men nu är jag rädd om läget så jag försöker vänta in i det siste bara för att slippa köer, körförbud m.m. på våren, sån e jag
Då är det väl en tung husbil du har,över 3,5 ton besikt var 12 mån efter första regestrering / L-GJapp, besiktigar i oktober och tänker hålla mig till det. Det är, av någon konstig anledning, 12 månaders intervall på vår bil.
Montreal:::::: Det är inte utan att jag är nyfiken på nöjet i att besiktiga fordon med kort marginal, för mej brukar det mest innebära stress?
--------------------
Hej, nja som jag skrev tidigare i tråden så är det inte kort marginal utan bara under helst närmaste veckan/veckorna när jag vet att jag är hemma och inget annat pockar på intresse eller tvång som är det avgörande. Dessutom så har det alltid gått att få en tid då när jag har tid. Ev. stress skulle ju i så fall vara om körförbudet skulle ligga nära, men det försöker jag att alltid ha bra marginal till när jag tycker det är dags.
En annan faktor är att jag har kanske lite mer bilar än normalt så man kan för det mesta ta en annan både under lite service eller reparation av någon av de andra.
Jag bor ute på landet men ändå inte så långt till staden, så på flera sätt så tycker jag att jag behöver en backupbil hela tiden om något skulle strula, så jag är inte helt beroende av fullkontroll på att allt är helt ok tidsmässigt utan bara att det funkar när jag har tid.
Den enda som jag har lite extrakoll på så att det inte blir strul tidsmässigt är husbilen , men den behöver bara besiktning var annat år nu för tiden.
Det funkar bra för min del. M.v.h. JANKRO.
Jo, så är det.Då är det väl en tung husbil du har,över 3,5 ton besikt var 12 mån efter första regestrering / L-G