Sv: Bengt i Örkelljunga "eu-anpassar" begagnatpriser på husbilar
Ja trådarna går i varandra, men jag svarade på en annan tråd för lite sedan som tangerade just det som den här tråden nu handlar om.
Då skrev jag så här och det gäller fortsatt;
Vi bor inte och är inte skrivna i Sverige, men har sommarhus här och tillbringar rätt mycket tid i Sverige under sommaren.
Det fanns absolut inget självklart i att vi skulle köpa vår husbil i Sverige och ha den på svenska plåtar. Efter att ha vägt ett antal parametrar för och emot så valde vi att köpa husbil i Sverige och av svensk handlare.
Nu är vi inne på vår 4:e husbil och bara bytt med svenska handlare. Kanske lite dyrare, men mycket enkelt och vi känner oss trygga och nöjda med den modellen.
Om jag sedan tittar bakåt och ser vad vi fått för vårt inbyte, betalat i mellan, så tror jag faktiskt att vi skulle haft en mycket dålig timlön om vi i stället gjort affärerna att sälja privat och köpa i t.ex. Tyskland.
Det generösa svenska garantipaket som följde med vår senaste bil värderar jag högt, eftersom jag är en teknisk idiot. Men ringa kan jag, ringa till återförsäljaren när jag får problem. Sånt är jag villig att betala en slant för.
Skall tilläggas att jag tidigare importerat ett par sportbilar från Tyskland, så jag kan och vet att det ofta är en bra affär. Nu är det bara så att en husbil för mig är ett mycket mera komplicerat fordon än t.ex. en Porsche.
Ja, det var min syn på saken, byggd på en teknisk idiots förutsättningar.