• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Behövs egentligen 2st bodelsbatterier?

F

F.d. 5957

Guest
Jag har läst en hel del om folk som brukar ha 2st bodelsbatterier, undrar om det behövs egentligen. Antar att det är folk som står på platser utan el typ.

I min husbil finns det två stycken platser för bodelsbatterier, förra vecka köpte jag en nytt batteri och funderar om det är kanske lika bra att köpa en till och koppla på. Kommer min bodelsladdare och generatorn att klara av att ladda 2st batterier på 75Ah? Antar att de gör det eftersom finns plats för två stycken, Men om det blir för stora batterier typ, kan generatorn och bodelsladdaren gå sönder? Har inte instruktionsbok för att kolla vilka batterier ska vara och vill absolut inte att husbilen ska gå sönder innan man än har hunnit åka med den.

Ska jag låta det vara för att se om vi klarar oss med bara en bodelsbatteri på 75Ah?.
tack på förhand.

MVH
Mauricio.
 

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Sv: Behövs egentligen 2st bodelsbatterier?

Har investerat i 2 75 Ah plus en bä rörligare och ersatt alla 12v lampor med ledlampor.Räknar med att det skall räcka bra för oss
 
Toppen