Vi har precis köpt våran första egna husbil En Adrial Coral 670 sl -11, tidigare lånat av en släkting till och från under några år.
I samband med köpet blir vi erbjudna,
Ett extra batteri (det befintliga ska bytas ut mot ett sådant så det blir 2xbatteri, för AGM vill han ha 3000sek extra)
90 Ah Varta Professional Start/Förbrukning - Batterilagret Webshop
Solpanel 120w
Solpanel 120 W - Batterilagret Webshop
Regulator, PWM
Regulator 20A - Batterilagret Webshop
Till ett pris av 5000sek inklusive montering
(Montering för övrigt har jag inga problem att lösa själv, behöver bara hjälp för någon tusenlapp.
Vad jag förstått är en MPPT regulator att föredra, köra på det jag blivit erbjuden och eventuellt byta regulator?
Är det vettiga grejer? Vet inget om dom och hinner inte riktigt sätta mig in i det hela. Paneler verkar vara en djungel.
Köpa andra komponenter helt och hållet?
Alla tänkbara råd mottages varmt.
I samband med köpet blir vi erbjudna,
Ett extra batteri (det befintliga ska bytas ut mot ett sådant så det blir 2xbatteri, för AGM vill han ha 3000sek extra)
90 Ah Varta Professional Start/Förbrukning - Batterilagret Webshop
Solpanel 120w
Solpanel 120 W - Batterilagret Webshop
Regulator, PWM
Regulator 20A - Batterilagret Webshop
Till ett pris av 5000sek inklusive montering
(Montering för övrigt har jag inga problem att lösa själv, behöver bara hjälp för någon tusenlapp.
Vad jag förstått är en MPPT regulator att föredra, köra på det jag blivit erbjuden och eventuellt byta regulator?
Är det vettiga grejer? Vet inget om dom och hinner inte riktigt sätta mig in i det hela. Paneler verkar vara en djungel.
Köpa andra komponenter helt och hållet?
Alla tänkbara råd mottages varmt.