Spelar ingen roll, det är bilens vikt på vågen som gäller. Dessutom, kansle föraren inte väger 75kg...Fem av dem, eftersom föraren (75 kg) är inräknad i tjänstevikten.
Pålle
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Spelar ingen roll, det är bilens vikt på vågen som gäller. Dessutom, kansle föraren inte väger 75kg...Fem av dem, eftersom föraren (75 kg) är inräknad i tjänstevikten.
Pålle
För info: måtten är 196cm x 130cmProva att bädda sängen hemma enligt måtten på fransk säng och sov en natt,vi valde bort detta alternativ direkt.
75 kg, hmmmm... Ett konstruerat tal som borde ses över. Sist jag vägde 75, då var jag inte ens fyllda 40 och då hade man inte ledighet att kunna köra husbil, även om man kunde köpa en beg. T3:a på avbetalning.Fem av dem, eftersom föraren (75 kg) är inräknad i tjänstevikten.
Pålle
Hur högt upp är sängarna o hur mycket utrymme har du tex att sitta upp, till taket, o hur hög är bilen? Vad heter modellen?Nja, bredare säng behöver man med tiden, när man var nykär räckte det med en 90cm säng.
Vi hade en fransk säng tidigare och vi kan sakna myset men uppskattar att vi slipper klättra över den andre då man ska gå upp.
När jag började kika på en nyare husbil så var kraven, långbäddar, stort garage, skön sittplats, stor kyl. inte över 3.5t med bra lastvikt och helst en stor dieseltank så man kan åka ca 100 mil innan det är dags att tanka igen.
Den fick absolut inte vara längre än 7 meter, det blev en på 6,95 meter.
Monterade in ett nytt bodelsbatteri som vägde 7 kilo mindre än det gamla bly/syrabatteriet, nu kan vi ligga stilla i minst 30 dagar sommartid och ca 10-15 dagar på tidig vår och senhösten då värmaren drar ström, vi har inga solceller.
Tänkte inte på att fransk säng är lite mindre, egentligen vill vi långbäddar, men om resten är bra ur våran synvinkel, så får man kanske promissa lite. Tror vi kommer att stå 70% vid elplatser, men vi vill ha möjligheten att kunna fricampa.
Ser att du är från Köping, kollade med Valskog, dom skulle ha 8700: monterat och klart för ett 160w paket. Räcker det för att titta på tv ca en timme och för att kunna använda vattenpumpen nån gång ibland.
Mvh Fenix
Hej Chippen!Nja, bredare säng behöver man med tiden, när man var nykär räckte det med en 90cm säng.
Vi hade en fransk säng tidigare och vi kan sakna myset men uppskattar att vi slipper klättra över den andre då man ska gå upp.
När jag började kika på en nyare husbil så var kraven, långbäddar, stort garage, skön sittplats, stor kyl. inte över 3.5t med bra lastvikt och helst en stor dieseltank så man kan åka ca 100 mil innan det är dags att tanka igen.
Den fick absolut inte vara längre än 7 meter, det blev en på 6,95 meter.
Monterade in ett nytt bodelsbatteri som vägde 7 kilo mindre än det gamla bly/syrabatteriet, nu kan vi ligga stilla i minst 30 dagar sommartid och ca 10-15 dagar på tidig vår och senhösten då värmaren drar ström, vi har inga solceller.
Kollade lite länken ovan och fattar ingenting, en 3,5 t husbil med 6 bäddar... Även om HB har 2 riktiga bäddar för föräldrar och 4 hängmattor för småglinen, hur i all världen kan man trolla in allt man ska ha med sig för 6 pers? Men det är klart, man kan ha husbilen stationerad på samma camping året runt (i stället för husvagn).
Du har ju en Ducato 2005 ( Bodelsmärke? ) Vad har du för sängar i den Motor - Vikt ? Varför inte åka till Albins husbilar i Valskog ock jämföra med vad du vill ha?Tänkte inte på att fransk säng är lite mindre, egentligen vill vi långbäddar, men om resten är bra ur våran synvinkel, så får man kanske promissa lite. Tror vi kommer att stå 70% vid elplatser, men vi vill ha möjligheten att kunna fricampa.
Ser att du är från Köping, kollade med Valskog, dom skulle ha 8700: monterat och klart för ett 160w paket. Räcker det för att titta på tv ca en timme och för att kunna använda vattenpumpen nån gång ibland.
Mvh Fenix