• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Begagnad husbil

Soderslatt

FD HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
9305
Medlemskap
2022
Nu har jag fått golvet ”med limmsläpp” åtgärdat .Detta var möjligt efter en del arbete med olika företag inom Husbilsbranchen som är en konstig branch med mycket löften och likaså brutna löften ,
Burstner som har haft ett problem med plastlaminat som lossnat från golvvärme folien ,har nu kostnadsfritt fixat mitt golv , men utan att Västkustenshusbilscenter ( där jag köpte den importerade husbilen) lagt två strå i kors för att hjälpa mig .
FinBil som skrev köpekontrakt och sålde husbilen till mig och som jag sedan betalde med postväxel till Västkustens Husbilscenter har inte gjort annat än via telefon lovat o lovat men inget har hänt så då fick jag …

Tänkvärt vid husbilsaffärer på Västkusten Betala inget innan ni rivit den 1åriga garantiförsäkringen som inte gäller skador annat än uppkomna efter köpet den gäller inte heller skador på Bodelen .
Kan ni sedan lyckas få till någon form av giltigt avtal med återköpsskyldighet och få en Godkänd fukttest med Protokoll .
Då kanske ni kan överväga köpa bil på västkusten ….
Vilket företag åtgärdade skadan?
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.176
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Ibland går det snabbare (och billigare) att åtgärda en garantigrej själv (naturligtvis om det går) än att "stångas" med en säljare som har häcken full och lever på marginaler.

Bra att det ordnade sig, bara att simma vidare... HBK medlemmar delar med sig kravlöst av sina kunskaper vilket känns betryggande och inte minst själva känslan av att "någon" bryr sig om en.
 

Janericbe

HBK Medlem
Inlägg
78
Kommun
Skoghall
HBK-Nr
30030
Medlemskap
2025
Bürstner hanteras numera av Erwin Hymer Group Nord i Danmark, där även Jörgen återfinns.

Pålle
Fin bil har nu tagit Västkustens Husbilcenters. Mail adress mm. Registrerades som aktiebolag samtidigt 2015 som Finbil, där VD:n också har ett företag som enbart verkar importera bilar vilka företaget sedan....
 
Toppen