• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Batteri-kunnig i Stockholm?

Geekster

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
34274
Medlemskap
2026
Hej,

Dagens "setup":
100AH Sunlux LifePO4
50A DC-DC direkt anslutet till det
100/20 Victron MPPT
EBL är en "light"-version av nåt slag som bara klarar typ 30A (plåtis) så DC-DC går direkt till batteri så vitt jag förstått.

Nu vill jag köpa ett till likadant batteri, som enligt Sunlux är helt ok att göra, så länge vi köper ett likadant och kopplar dem parallellt (diagonalt)
Nu har jag cirka 1 meter "kabelvägen" från nuvarande batteriet till det som ska tillkomma och även om jag är tekniskt lagd så föredrar jag om nån som verkligen kan tittar och gör saken åt mig. Speciellt när det kanske handlar om att förlänga en kabel här och där för att det ska gå att köra diagonalt.

Nån som vet nån bra svagströms lysmask (elektriker - fordonselektriker) i närheten av Stockholm som kan hjälpa till? Mot rimlig ersättning förstås ;)

Toppen