• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Batteri inköp

F

F.d. 55425

Guest
Hej ska köpa nytt bodelsbatteri och behöver hjälp med vad jag ska köpa. Kommer bara att ha ett batteri så jag vill ju ha ett så bra som möjligt utan att det kostar en förmögenhet. Har köpt en äldre husbil så jag har inte en massa lyxprylar precis.Ska använda husbilen när jag är ute och tävlar med hunden så det blir mest fricamping 3-4 nätter. Kram Agge
 
H

hianders

Guest
Sv: Batteri inköp

Biltemas batteri art.nr 8-21053 är ett fritidsbatteri på 105 Ah som du kan plocka 50-60 Ah ur, ja t.o.m. mer, när du är ute på tävling. Pris 999:-. Kolla bara att det får plats.
Om du inte har en bra laddare så bör du skaffa en sådan också.

Hasse A
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Batteri inköp

Biltemas batteri numer är helt okej görs av känd batteritillverkare enligt kompis som jobbar som inköpare. Kan tyvärr inte säga namnet på nätet.
 
F

F.d. 55425

Guest
Sv: Batteri inköp

Menar du en laddare i bilen ?? Vi tänker köpa en batteriladdare att ha hemma så vi kan ladda batterierna efter vinterförvaringen av husbilen.Är absolut Grön på det här med husbil men försöker läsa och fråga här på forumet så jag kan lära mig något. Hoppas ni inte tröttnar på mina "dumma" frågor jag ställer men frågar man inte så lär man sig inte något heller.Kram Agge
 
F

F.d. 55425

Guest
Sv: Batteri inköp

Jag hade kollat på batteriet på biltema med artikelnr.8021053 men sen blev jag osäker.Kan inte köpa något förrens i vår när vi hämtat husbilen och tagit bort stolen så man ser hur stort batteri som får plats.Satt ett litet i som vi lyckades pilla ut genom den lilla luckan fram på stolen.Genom att jag fick reda på här att vi kan ta bort stolen och sätta dit batteriet så kan vi ha ett större (behöver inte gå in i den lilla luckan) Platsen under stolen är ju rätt så stor. kram Agge
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.563
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Batteri inköp

Om jag minns rätt så får batteriet vara maxlängd 33cm. Om batteriet placeras i färdriktningen. Det är en balk som tar bort utrymme för ett större batteri. Men som du säger det är bättre att vänta tills du har bilen
Ha det
 
Toppen