Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Sedan den 14 September 2019 kan man inte betala vägtullarna när man väljer betalvägar i Frankrike och Spanien med betal eller kreditkort! Detta på grund av nytt betaltjänstdirektiv inom hela EU/ESS!!!!! Vi hamnade i denna situationen som tur var hade vi kontanter! De går bra att betala med Euro sedlar och mynt....Kommer nog att ta lång tid innan Frankrike och Spanien byggt om alla betalstationer så att man kan ange PIN cod. Se bifogad pdf fil
Någon som vet hur läget är för närvarande, är det fortfarande så att många
kort inte fungerar?
vi råkade ut för samma prolem med kort från shb men funkade med kort från nordea ? men ställde till det helt klart och skapae mindre kaos på betalstationerna !
Har kört i flera år i bl.a Frankrike med ICA kortet som är anslutet till Mastercard.Har inte fått tanka diesel vid ett tillfälle på en Carrefour mack i Frankrike. Hade däremot problem i början med mitt Handelsbank kort när de bytte från Visa till Mastercard. Men det är några år sedan.Körde med Mastercard runt omkring i Frankrike nyligen och allt fungerade men att tanka i obemannade mackar vid köpcentrum gick inte, där var det bara deras franska kort som fungerade!
Det brukar sitta någon i en hytt på Carrefour och E.Leclerc-mackar där man kan betala kontant eller med kort.Körde med Mastercard runt omkring i Frankrike nyligen och allt fungerade men att tanka i obemannade mackar vid köpcentrum gick inte, där var det bara deras franska kort som fungerade!
"Bättre på kort än vi hemma"Är i Tyskland nu och kortet fungerar överallt, dom är bättre på kort numera än vi hemma och inga valuta påslag på min kort