• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

backkamera

F

F.d. 11499

Guest
Jag tänte köpa en trådlös back kamera,är det någon som har erfarenhet av en sådan vore jag tacksam för lite information ni kan nå mig via denna sida eller ringa på nummer 0733-808380.
Tack på förhand
Jan medlemsnummer 7063
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: backkamera

Nu nästan allt klart. Behövdes bara 5,5mm hål.

Frågan är nu hur hittar man anslutningen till backlyset? Finns det framme i instrumentpanelen?

IMG_2916.jpg
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: backkamera

Jaha, så bra var backkameran från HongKong. Är vatten i den och bilden dimmig. Man får vad man betalar för :(
Har reklamerat men inte fått svar ännu.

IMG_1211.jpg
 
F

F.d. 30804

Guest
Sv: backkamera

Hej,

Jag hålle rpå att läsa på om backkameror och ser att du beställt från Kina, något som jag tänker göra också. Jag brukar normalt beställa all elektornik via dx.com eller aliexpress.com så jag vet att det är ett prisvärt alternativ.

Det jag inte har så bra kunskap om är vad jag skall köpa då det finns tusentals produkter när man beställer från Kina, har du några tips?
Jag funderar på en kamera i nummerplåten, är det bra?

Tack på förhand
Mattias
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: backkamera

Det här paketet har jag, har fungerat klockrent än så länge i 3 år.
Backkamera 7 tum TFT monitor TR?DL?S Nightvision IR på Tradera.com -
Att den är trådlös gör att den är lätt att installera utan långa kablar & faktiskt bra bild.
Säljaren som är TellusTrade är väldigt bra att ha & göra med om man skall reklamera. Köpte en dashcam som krånglade & fick en ny direkt.

Om du har tänkt sätta den vid nummerplåten så är det väl ingen bra ide. Den blir skitig direkt & ger ett lågt & dåligt synfält.

Bennie
 

Fredde448

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
17582
Medlemskap
2024
Sv: backkamera

Hej
Jag har monterat 2st kameror en rakt ner och den andra bakåt med en strömbrytar som jag växlar bilden med. Du bör ha en 170graders kamera för att se bra.
Sök på ebay.
Waterproof Kamera 170 Wide 4 LED Light Night Vision Car Reverse Camera Rear View
Kanon bra bild och kostar bara 150kr
 
Toppen