Sv: Backkamera.

Jo du Nilsson, så här har jag tänkt mig. Kamarean som jag köpt, är i måtten 23x23x23mm, den passar i en nummerskyltsbelysning från Biltema nr: 42-149 och kostar 34,90 kr, den är av plast med måtten 70mm hög 45mm bred 45mmlång. Jag tar bort innanmätet i skyltbelysningen så att det går att montera kameran med fäste inne i den,sen tar jag plastglaset och borrar ur för linsen mitt i glaset så att bara kamera ögat sticker fram. det är ingen fara för kameran som är avsedd för utebruk, men vill man så kan man ju efter att man har borrat hålet, limma fast en rund lite större klar plastbit för hålet, så att kameran har fri sikt, och det inte kommer in nån smuts i skyltbelysningen.
Det blir kanske lättare att rengöra glaset om inte kamera ögat sticker ut, men det man förlorar är ljudupptagningen som finns i kameran. Kabel dragningen för kameran, är av det tunna formatet två ledad kan ej area beteckningen. Kameran går även att driva med ett 9 volts batteri, men jag vet inte hur länge batteriet stoppar, jag tror att den tog o,4 w
men jag tänker mig att dra en kabel till en brytare så att den går att stänga av.
MVH Hasse P.