• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Backamo

F

F.d. 53358

Guest
På stängslet runt Backamo lägerplats, ligger, jag tror en elkabel, som föll ner under senaste stormen i januari. Den ligger och gnuggar på taggtråden i vinden.
Nu börjar alla evenemang där och jag är rädd att nätet blir strömförande, eller något barn kommer åt kabeln. I vilket fall ska inte kabeln ligga på taggtråden.
Jag har pratat med elverksgubbar, de har inget ansvar för kabeln, det är markägarens ansvar. Alla skyller på alla och kvar ligger kabeln tills någon dör.
Vad gör man när man pratar för döva öron?

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Backamo

Stiftelsen Backamo Lägerplats

Backamo 220, 459 91, LJUNGSKILE
052 22 34 20

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022

Den som äger nätet fram till fastigheten är skyldig att bryta strömmen om anläggningen är farlig och ej uppfyller svenska krav. Dom får inte leverera el till en fastighet med undermålig installation.
Lasse

F

F.d. 58882

Guest

Om det föreligger allmänfara eller allmänfarlig verksamhet skall man vända sig till polisen.

Bennie

F

F.d. 53358

Guest

IMG_0997.JPG

IMG_0998.JPG

Så här ser det ut. Tycker inte det är OK

F

F.d. 53358

Guest

IMG_1003.JPG
IMG_1004.JPG

Nu har man hängt upp kabeln, förmodligen är det förvaltare av Backamo som varit om sig och fixat detta. Bra gjort, nu kan inte nätet bli strömförande.
Är det elverket så är det väl ett led i besparingarna.
Kabeln landar i ett elskåp, vid en villa, så nog är det ström i kabeln.

Toppen