• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bürstner Ixeo -09 erfarenheter?

F

F.d. 13615

Guest
Hej
Vi funderar på att byta husbil och har fastnat lite för en Bürstner Ixeo -09, är det någon som har erfarenhet av dessa bilar?

MVH
Sten & Kattis
Gotland
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Bürstner Ixeo -09 erfarenheter?

Hej
Vi funderar på att byta husbil och har fastnat lite för en Bürstner Ixeo -09, är det någon som har erfarenhet av dessa bilar?

MVH
Sten & Kattis
Gotland

Inget fel på den bilen efter att lånat en en helg men man får inte vara för lång då det är lite lägre under sängen i taket, kolla om det finns MEGA Van som var föregångaren den var mer påkostad och hade ett häftigt slide out garage om man hade valt till det. Men den tillverkades bara under 2006-2007 och på Renault chassie. Var för påkostad för att fortsättas att tillverkas men har mer golvyta pga av en toa som är lite speciell där man kan gå igenom om den inte skall användas.
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Bürstner Ixeo -09 erfarenheter?

Hej

Ixeon är vår favorit också. Vi får nog vänta några år tills den kommer ut på begagnatmarknaden.

Det hade varit väldigt kul att höra om någon har erfarenhet av den......... Jag har faktiskt sett en hel del svenska ekipage på vägarna.

/Per
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Bürstner Ixeo -09 erfarenheter?

Håller med per ,det är en av våra favoriter det med.Men som sagt man får vänta ett tag på begagnat,så har man kanske möjlighet att bli spekulant på en sådan.
i sollzemos i Tyskland var vi in en sväng även i år och där fanns det en del att välja på,man blir lite sugen på att bytabil,men tittar man i plånboken så faller suget rätt rejält och ganska fort.

per 891/
 

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Bürstner Ixeo -09 erfarenheter?

Jag har också gått och suktat efter en sån.
Men läste en test av bilen och där påpekade de att det var dåligt med förvaringsskåp.
Köket kunde man inte använda då sängen var nedfälld.
Men visst är den fin!
Jag upplevde att den hade sköna säten men i testet påstod de att fuskalcantaran
blev svettig vid längre sittningar.
M.
 
Senast ändrad:

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Bürstner Ixeo -09 erfarenheter?

Från en fundering till köp på ett halvt dygn, starkt jobbat!

Ett stort grattis. :) Bara lite avundsjuk.:wink:

Mvh / Per
 
Senast ändrad:
F

F.d. 7502

Guest
Sv: Bürstner Ixeo -09 erfarenheter?

Tja....... jag kikade mest på Viseo 595 och 620, kunde man tänka sig, jag gillar "små" husbilar, någon som provat den Viseon.
 
Senast redigerad av en moderator:

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Bürstner Ixeo -09 erfarenheter?

Stort Grattis till nya bilen!
Önskar er många sköna mil och upplevelser med den!
M.
 
Toppen