• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bürstner - är det kvalite??

F

F.d. 55374

Guest
Sv: Bürstner - är det kvalite??

Vilka märken ingår i gruppen lågprisbilar?
Tommy R
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Bürstner - är det kvalite??

Det blir så när marknadsförningen är på högsta nivå och det är ngt. som dom är duktiga på Burstner.
Nä, ta en riktig kontroll på de franska bilarna, inget löst (på de flesta,) ingen sträckt alum.plåt på utsidan Skall det vara, så skall det vara glasfiber med gel-coat som ytterst lager. Är husbilen också byggd på Alko-Kober chassis, ja då är vi på rätt väg,Lycka till ni som tänker byta eller är första gångköpare
:yes::yes::yes:

Så med andra ord tar inte Bisk AB husbilar Burstner husbilar som inbytes bilar?

//Pilot;)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Bürstner - är det kvalite??

AL-KO AMC chassiet er et varmgalvanisert stivt lavbyggende chassi med bedre stabilitet enn Fiat orginal chassi og muligheten for noe høyere totalvekt allerede ved 1 bakaksling finnes og med 2 akslinger bak. Brukes normalt på premium modeller med Fiat drivverk. Koster litt mer en Fiat orginal og kan gi noe lavere gulv i bilen.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.278
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: Bürstner - är det kvalite??

Det är klart när jag läser wintercampers trista förnedrande inlägg om Burstner att han måste ha ägt ett måndagsexemplar...eller hur Wintercamper???

Nej verkligen inte!!

Jag skulle aldrig köpa en Bürstner, efter att ha detaljgranskat en hos Östgöta i våras!!!! (8+ meters treaxlad bil)

Vitsen är ju att skapa sig en uppfattning om tex en husbil FÖRE köp.
 

Wilga

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Falun
HBK-Nr
4808
Medlemskap
2021
Sv: Bürstner - är det kvalite??

Skulle vara intressant att veta vad Wintercamper kör för bil som är så perfekt.
Kanske det finns synpunkter på det märket också!
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Bürstner - är det kvalite??

Alla har rätt till en åsikt! Sedan kan vi väl som förhoppnings de flesta, lämna en konstruktiv åsikt... Ingen nämnd/ingen glömd... ;)

Köpte själv en Bürstner 810 Elegance -10 i mars i år, synnerligen fin bil för investerad peng!
Kan inte säga att jag på något vis i byggkvalitet kan förvänta mig mer i den prisklassen.

Men det är ingen Hymer för 1.4milj. Inte heller en Concord Charisma 890 för 2.2milj.
Jag skulle föreslå att jämföra äpplen mot äpplen... :rolleyes:

Att sedan volym bilar blir uthängda för felaktigheter... Kolla hur många som
gör inlägg gällande tex. FR-Mobil, där jag vet en ägare som funnit brister... En bil för 3.2milj...

Det handlar om hur ÅF hanterar oss gällande service & eftermarknad!

Nä, fram för positiva alt. konstruktiva inlägg.
Min personliga åsikt, /Magnus
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Bürstner - är det kvalite??

Skulle vara intressant att veta vad Wintercamper kör för bil som är så perfekt.
Kanske det finns synpunkter på det märket också!

Hon/han har "intressen" i Bisk husbilar, kanske därav dessa uttalande...Wintercamper du får gärna rätta mig om jag har fel i detta påstående.

Pilot
 
I

Inger-Lisbeth

Guest
Sv: Bürstner - är det kvalite??

Jo det gör dom.Men det vi talade om var vem har kvalite av bästa sort!!!!!!!!!!!!!!
:twitcy::twitcy:
 
I

Inger-Lisbeth

Guest
Sv: Bürstner - är det kvalite??

Hon/han har absolut inga intressen i Bisk Husbilar,men har stor erfarenhet
:yes::yes::spinny:
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.562
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Bürstner - är det kvalite??

Jag skrev om min gamla bil. Men fick ingen reaktion på att det fattas isolering. Har ni kollat på edra bilar. Saknas isolering så tycker jag att det är slarv av tillverkaren. Känns inte seriöst att den saknar isolering. För om man läser om isoleringstjocklek. Så brukar det stå Golv 30mm, väggar 25 och tak 30mm (detta är bara ett exempel) Dom skriver inte bakväggen 0mm.
Ha det
 

Wilga

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Falun
HBK-Nr
4808
Medlemskap
2021
Sv: Bürstner - är det kvalite??

Alla har rätt till en åsikt! Sedan kan vi väl som förhoppnings de flesta, lämna en konstruktiv åsikt... Ingen nämnd/ingen glömd... ;)

Köpte själv en Bürstner 810 Elegance -10 i mars i år, synnerligen fin bil för investerad peng!
Kan inte säga att jag på något vis i byggkvalitet kan förvänta mig mer i den prisklassen.

Men det är ingen Hymer för 1.4milj. Inte heller en Concord Charisma 890 för 2.2milj.
Jag skulle föreslå att jämföra äpplen mot äpplen... :rolleyes:

Att sedan volym bilar blir uthängda för felaktigheter... Kolla hur många som
gör inlägg gällande tex. FR-Mobil, där jag vet en ägare som funnit brister... En bil för 3.2milj...

Det handlar om hur ÅF hanterar oss gällande service & eftermarknad!

Nä, fram för positiva alt. konstruktiva inlägg.
Min personliga åsikt, /Magnus

Håller helt med i ovanstående! Tror inte att någon bil är helt felfri och kommer heller aldrig att bli det. Det kommer alltid finnas "läger" för det ena eller det andra märket, även om en del vill vara "besservisser" och tro sig veta mer än andra.
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Bürstner - är det kvalite??

När jag jobbade på båtvarv så var det mycket snack om kvalite särskilt med tanke på konkurrensen från Tyska och Franska varv, vi brukade roa oss med att räkna ut pris per kilo båt, det kanske man kan göra med bilarna också. :)
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Bürstner - är det kvalite??

Hon/han har absolut inga intressen i Bisk Husbilar,men har stor erfarenhet
:yes::yes::spinny:

Stämmer, jag blande ihop dig med wintercamper, det är ju ni som har intressen i Bisk AB, inget fel i detta, men man blir lätt "färgad" och som sagt man får ha åsikter.

Mvh
Pilot
 
I

Inger-Lisbeth

Guest
Sv: Bürstner - är det kvalite??

Återigen för sista gången.Inger-Lisbeth har absolut inga intressen i Bisk Husbilar, hoppas detta är färdigdiskuterat nu.
:yes:
 
F

F.d. 26242

Guest
Sv: Bürstner - är det kvalite??

Nej Bürstner är inte kvalitet.
Detta märks om man börjar dra och rycka i möblerna och med en teknikers ögon granska hela bilen.

Bürstner är bara design och högt pris, kvalitet i nivå med det sämsta på marknaden.

Detta låter inte bra, jag har funderat på att byta till en Burstner men nu blir man fundersam.
Jag har en Adria nu och är jätte nöjd med den./ 660sp
 
F

F.d. 25491

Guest
Sv: Bürstner - är det kvalite??

Det är så tråkigt när någon råkar illa ut oavsett vilka köp det gäller, men måste det betyda att alla är lika dåliga?
Vi är första-gångs husbilsägare, vi kan i princip ingenting annat än det vi kunnat läsa oss till, vi tittade på flera hundra bilar innan vi fastnade för den vi har idag sedan 1,5 månad sedan, en Bürstner Solano 720 -10 har varit jätteglad för vår fina bil men har nu insett att vi antagligen köpt en riktig skitbil och kan bara vänta oss diverse elände och att nästan alla andra märken är mycket bättre, finare, säkrare och hållbarare.
Vi hade en fabriksny Golf en gång i tiden som var en tvättäkta skitbil och vi bytte den redan efter något år pga att den tillbringade lika mycket tid på verkstad som vi använde den, men mej veterligen så har Golf fortfarande gott rykte och säljs i mängder. Borde inte ett så fruktansvärt dåligt husbilsmärke självdött vid detta laget, det är väl ingen som medvetet gör ett sådant nerköp och experter finns det ju väldigt gott om.
Jag tycker trådarna är väldigt intressanta och lär mej massor men varför måste det alltid mynna ut i någon sorts pajkastning på de som lagt inläggen efter ett tag?
:confused:
 
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Bürstner - är det kvalite??

Har en Bürstner, min första husbil, men jag har byggt en 41 fots segelbåt från form till färdig båt, så jag tycker mig kunna värdera åtminstone snickerier och montering.

Tror det är som Stollen säger, det går inte att jämföra med en bil för dubbla eller tredubbla priset.

I min Bürstner jag har hittat en massa mindre snygga lösningar och dåliga monteringar, gillar att skruva på bilen och det är först då man ser det, allt går att åtgärda.

Sen är det väl så att i de många fall är minst hälften av husbilen samma oavsett märke.

1 Fiat Ducato
2 ALKO chassie
3 Schaudt el
4 Dometic prylar

Mitt svar på frågan måste bli: kanske inte den ultimata kvaliten, men prisvärd, riktigt bra planlösning och det viktigaste: en fanér på snickerier som är ljus och liknar teak :D
 
Toppen