• Vill du prova på "Ett måste i varje husbil"? Klicka på "Husbilsplatser" i den blå menyraden.
    Våra demo-husbilsplatser finns i Göteborgs Norra Skärgård
    Mer information om programmet, klicka här.

Båstad öppnar upp husbilsplatser centralt.

Los Suecos

HBK Redaktör
Kommun
Vannsätter - Altea
HBK-Nr
3853
Snart kan gästande husbilsresenärer övernatta på Prästliden igen. Förra året var ställplatserna inte fullbelagda, i år räknar parkchef Marie Eriksson med fler gäster. Men redan har flera närboende hört av sig med klagomål.

E93AA933-09C7-4021-95EC-060BD6365777.png

....tyvärr ser det ut som om inte alla är entusiastiska inför vår entré i centrum av Båstad. Synd.

TommyD

Senast ändrad:

boanke

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Det är väl där som marken lutar rätt mycket? Jag har sett stora husbilar med framhjulen i luft en där, hur gör man då om man bara har klossar och vanliga stödben? Om det är där jag tror så är det inte en bra plats.

Jannemickel

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Det är väl där som marken lutar rätt mycket? Jag har sett stora husbilar med framhjulen i luft en där, hur gör man då om man bara har klossar och vanliga stödben? Om det är där jag tror så är det inte en bra plats.
Stod där på "trekvart" för något år sedan, en riktigt dålig "parkering".
// Janne

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Som båstadbo och lokalpolitiker har jag kämpat emot denna plats. Backig, störig vid cirkulationsplatsen, billjus lyser in. 230:- för inget. Visserligen fyllning och tankning på Båstad camping en mil bort. Tidigare möjliget att parkera för 60:- borttaget (för att gynna campingen?). Flera möjliga parkeringar har också tagits bort. Tjänstemannen menar också att övernattning = camping. Vanlig parkering utanför fram till kl. 22 (23) mot betalning.

Torekov bättre. Två bra platser. Södra vägen/Olympiagatan (P), bakom skolan vid kyrkan (P), båda gratis (än så länge).

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Hej Riviera. Har flertalet gånger stått på denna plats utan att uppleva dom besvär du framför, dock alltid tidigare än 1/6 då platsen är fri.
Vi har ett bekymmer med att kommunernas tjänstemän inte har kännedom om skillnaden av behövda tjänster som husbilsfolket o husvagnsfolket söker.
Kan ju oxå vara av ren bekvämlighet att dra alla över en kam.
Hälsningar Sanddammaren

Daniel P

HBK Medlem
Kommun
Torslanda
HBK-Nr
29423
Vi stannade där för ett par dagar sedan. I ärlighetens namn så ingår där ingenting utom det redan omtalade ”svallet”, är man känslig för att bilen lutar har man att göra. Att tömning mm fanns på Båstad Camping framgick inte tydligt, jag hade inte behov av det heller och letade därmed inte nämnvärt heller.
Vi valde den för att det var ett tag sedan vi var i Båstad och ville gå runt där lite. Min rekommendation är att finns där alternativ så ta de. Priset är numera 180:-/natt vilket känns orimligt då det är en lutande åker som de stolpat upp.

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Och utcheckning kl.13. Stannar man kvar till kvällen (utan att stanna utanför) så ytterligare 180:-, eller "böter".
Jag körde förbi en morgon i förra veckan. Noll husbilar! Vilket betyg.

Toppen